جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

استفاده از روش‌هاي تسريع درمان ارتودنسي در افراد بزرگسال چگونه است ؟

از آنجايي كه در افراد بزرگسال سن رشد به اتمام رسيده است حركت دادن دندان‌ها و فكها زمان بيشتري نياز دارد. روش‌هاي جديد ارتودنسي سريع براي كوتاه‌تر كردن درمان ارتودنسي در بزرگسالان، ابداع شده است كه از جمله آنها مي‌توان به درمان با ليزر كم توان و كورتيكوتومي و همچنين ميكرو استئوپرفوريشن اشاره كرد كه مشخص شده است درمان را كوتاه‌تر مي‌كند.

در روش درمان با ليزر كم توان، نوري با فركانس پايين مستقيماً به استخوان فك ساطع مي‌شود تا توليد استئوكلاست (سلول‌هايي كه ساختارهاي استخواني فك را معدني زدايي مي‌كنند) را افزايش داده و به اين ترتيب حركت دندان‌ها را تسريع نمايد. اين درمان درد براكت را نيز كاهش مي‌دهد.

در روش كورتيكوتومي (Corticotomy ) برش‌هاي كوچكي در استخوان پيرامون دندان ايجاد مي‌شود تا سرعت حركت دندان را افزايش دهد. اغلب اين روش همراه با پيوند استخوان (پيوند استخوان معدني زدايي شده براي برش‌ها) در تكنيكي به نام ارتودنسي استئوژنيك تسريع شده Accelerated Osteogenic Orthodontics انجام مي‌شود. مشخص شده است اين كار مي‌تواند طول دوره درمان را تا يك سوم كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد :

ميكرو استئوپرفوريشن (Micro osteoperforation) عملي مشابه كورتيكوتومي است با اين تفاوت كه ابزار مورد استفاده سوراخ‌هاي بسيار كوچك‌تري در استخوان اينجا مي‌كنند. به اين ترتيب توليد استئوكلاستها افزايش يافته و معدني زدايي استخوان سخت پيرامون دندان و در نتيجه حركت دندان افزايش مي‌يابد.

يكي ديگر از روشها وسيله اي به نام اكسل دنت است كه با ايجاد لرزشهاي كوچك باعث تسريع حركت دندانها ميشود.

منبع : http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :