جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

برتري سيستم سراميكي نسبت به ارتودنسي معمولي چيست؟

ارتودنسي سراميكي شايد در نگاه اول ابهتِ خاصي داشته باشد و كمي پيچيده به نظر برسد اما هيچ، تاكيد مي كنيم “هيچ” برتري قابل توجهي نسبت به ارتودنسي معمولي ندارد. جز اينكه، كمتر قابل مشاهده يا نسبتا نامرئي است. و كمتر كسي متوجه آن مي شود. همين!

همه چيز در اين سيستم دقيقا مشابه با ارتودنسي ثابت معمولي است و هدف هر دو نيز، صاف شدن دندان‌ها است. حتي جالب است اگر بدانيد اين روش براي صاف شدن دندان‌ها، كارايي نسبتا كمتري در مقابل ارتودنسي معمولي دارد.

ارتودنسي با براكت‌هاي سراميكي براي چه افرادي مناسب است؟

براي آغاز درمان با ارتودنسي سراميكي، لزوماً قرار نيست بيماران شرايط خاص، آنچناني يا پيچيده‌اي داشته باشند. گاهي اوقات بيمار دوست ندارد كسي متوجه شود كه او، تحت درمان ارتودنسي دندان است، و از طرفي اَلاينرهاي شفاف را هم نمي‌پسندد. در اين شرايط، ما سيستم سراميكي را به عنوان يكي از درمان‌هاي نامرئي، روي ميزمان داريم. كه در عين زيبايي، راحتي و عملكرد بالا، كسي متوجه آن نمي‌شود.

 البته براي حصولِ نتايجِ بهتر، ترجيح‌مان اين است زماني سيستم سراميكي را براي بيمار انتخاب كنيم، كه تمام دندان‌هاي دائمي او در آمده باشد. زيرا براكت‌هاي سراميكي با حركات زياد و نيروهاي پيش بيني نشده، مستعد شكسته شدن هستند. و زماني كه براكت بشكند، خود به خود اين احتمال وجود دارد كه طول درمان يا مدت زمان ارتودنسي بيشتر شود.

با اين تفاسير بهترين كانديداهاي دريافت اين نوع ارتودنسي نوجوانان و جوانان به همراه بزرگسالان شاغلي است كه دوست ندارند كسي متوجه درمانشان شود.

سيستم سراميكي براي منظم كردن دندان‌ها، تا چه اندازه موثر است؟

ارتودنسي سراميكي تقريباً اغلبِ مشكلاتي كه بريس فلزي قادر به اصلاح آن‌ها است را برطرف مي‌كند، اما محدوديت‌هايي هم دارد. به عنوان مثال، اين روش براي اصلاح مال اكلوژن‌ها و ناهنجاري‌هاي شديد، گزينه چندان خوبي نيست.

زيرا براي درمان مشكلات شديد، نياز به اعمال نيروي بيشتري به دندان‌ها است. و چون نيرو از سيم به براكت، سپس به دندان وارد مي‌شود، ممكن است براكت تحمل نيروي زياد را نداشته باشد و مكرراً شكسته شده و يا سيم پاره شود. بنابراين براي مشكلات شديد ارتودنسي ترجيح ما، درمان با بريس فلزي ثابت است تا سيستم سراميكي.

مدت زمان درمان با ارتودنسي سراميكي چقدر است؟

بريس‌هاي سراميكي بسته به نوع و شدت مشكل، حدود 12 تا 18 ماه (و حتي در مواردي ممكن است تا 36 ماه) طول بكشد تا دندان‌هاي شما را صاف، منظم و تراز كنند. ما حتي بيماري داريم كه 4 سال درمانش با اين روش به درازا كشيده.

هزينه درمان ارتودنسي با براكت‌هاي شفاف چقدر است؟

شروع هزينه درمان با روش ارتودنسي سراميكي از 8 ميليون تومان به ازاي هر فك است. اما اگر براكت‌ها مكرراً در طول درمان بشكنند و طول درمان افزايش يابد، هزينه‌ها نيز متعاقباً افزايش خواهند يافت. براي اطلاع از تعرفه‌ها و هزينه ارتودنسي در سال 1400 روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي سريع

ارتودنسي پيشگيري 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۳:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :