جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روش هاي پيشگيري از بروز دندان درد در دوران بارداري

•     معاينات دندانپزشكيو ترميم دندان ها به صورت كامل قبل از اقدام به بارداري

•    كاهش مصرف مواد قندي در رژيم غذايي و جايگزين كردن غذاهاي حاوي كلسيم و ويتامينd

•     خود مراقبتي و رعايت اصول بهداشت دهان و دندان.

بهتر است با روش هاي ذكر شده از بروز دندان درد در دوران بارداري پيشگيري نماييد. در صورت بروز مشكلات دندان درد به كلينك دندانپزشكي بارداري  مراجعه نماييد تا با رعايت جوانب احتياط بدون آسيب به جنين راهكار هاي درماني را ارائه دهند.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي كودكان

تغييرات وضعيت دهان و دندان در دوران بارداري

دوران بارداري دوره حساسي است كه كل بدن دستخوش تغييرات مشهودي ميشود. از جمله اين تغييرات در دهان و دندان است. شرايط و تغييرات ايجاد شده در بدن بروز پوسيدگي دندانها را افزايش ميدهد  جنين براي رشد و نمو از بدن مادر تغذيه ميكند در صورت كمبود كلسيم در بدن، استخوانها و دندانها براي تهيه كلسيم مورد نياز جنين تجزيه ميشود و شكستگي و پوسيدگي دندان افزايش ميابد. ترشح هورمونهاي مختلف نيز اين مشكلات را تشديد كرده و التهاب لثه را به همراه دارد كه باعث بروز عفونت هاي مختلفي خواهد شد. همچنين تغيرات هورموني و استفراغ در زنان باردار نيز  دندانها را درمجاورت اسيد معده قرار داده و پوسيدگي آن را افزايش ميدهد . از ديگر عوامل افزايش پوسيدگي دندان در دوران بارداري ميل زنان باردار به مصرف مواد قندي در اين دوران است كه اثر مخرب روي دندانها دارد.

به طور كلي وجود هر گونه التهاب پوسيدگي و مشكلات در دهان و دندان حتي اگر جزئي باشد در دوران بارداري تشديد شده و مشكل ساز خواهد شد. به همين دليل انجام كامل معاينات دهان و دندان قبل از بارداري بسيار ضروري است. حتي دندانهاي كاملا سالم نيز در دوران بارداري در معرض انواع مشكلات و پوسيدگي قرار دارند. در اين ميان وجود دندانهاي خراب و عفوني با تشديد شدن بستر پوسيدگي ميتواند مشكلات عديده اي را به وجود آورد . مخصوصا زناني كه ديابت دارند بايد بيشتر به سلامت دهان و دندان خود قبل از اقدام به بارداري توجه نمايند، زيرا دوران بارداري مي تواند ديابت را افزايش داده و در كنار آن عفونت هاي دندان مانع از كنترل ديابت خواهد شد.  طبق تحقيقات به عمل آمده مادراني كه به بهداشت و رسيدگي دهان دندان  خود اهميت مي‌دهند كودكان  آنها در سالهاي 3 تا14 سالگي دندانهاي سالمتري خواهند داشت.

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۷:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :