جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت بين ونير كامپوزيت باونير پرسلن يا لامينيت سراميكي

) يكي از اصلي ترين تفاوت ها، وجود تغيير رنگ در كامپوزيت ونيرها مي باشد كه در مقابل، پرسلن ونيرها ثبات رنگ بيشتري دارند.

البته با مراقبت و توجه مناسب و پاليش و پرداخت مجدد هر 6 ماه مي توان تا حد بسيار زيادي تغيير رنگ كامپوزيت ها را كنترل نمود.

پرسلن ها نياز به پايش و پرداخت مجدد ندارند.

2) مقاومت ونيركامپوزيت ها نسبت به پرسلن ونيرها كمتر بوده و شكننده تر هستند. البته شكستگي در كامپوزيت ها قابل ترميم مي باشد و هزينه كمتري دارد ولي هرگونه شكستگي در پرسلن ها غير قابل ترميم و بايستي تعويض شود و هزينه بيشتري دارد.

3) لامينت هاي سراميكي بسيار نازكتر و ظريفتر از انواع ونيركامپوزيت ها هستند و به همان ميزان شفاف تر و طبيعي تر جلوه مي كنند. كه اين خصوصيت ناشي از ماهيت ذاتي سراميكها است.

4) ضريب انبساط حرارتي (تغييرات ابعادي در اثر حرارت) در كامپوزيتها به مراتب بيشتر از پرسلن مي باشد. كه اين امر سببA_ ايجاد تغيير رنگ در لبه ترميم: كه در پرسلن ونير كمتر از كامپوزيت ونير مي باشد چرا كه ضريب انبساط حرارتي پرسلن ها به ميناي دندان نزديكتر است.B_ التهاب لثه اي:

ايجاد فضاهاي بسيار كوچك ميكروني در لبه ترميم هاي كامپوزيتي با ميناي دندان سبب تجمع ميكروبها و ايجاد التهاب لثه اي در مجاورت ونيركامپوزيت ها مي‌شود. التهاب لثه ها درمجاورت پرسلن ونير (لامينت) بسيار كمتر مي باشد، به عبارتي سازگاري با فتي در پرسلن ونيرها بسيار بيشتر است.

5) ونيركامپوزيت ها بصورت يك جلسه اي انجام مي شود و هزينه كمتري دارند، اما پرسلن ونيرها (لامينت دندان سراميكي) طي يك دوره 2 تا 3 هفته اي و با حداقل 2 تا 3 جلسه مراجعه به مطب ساخته و تحويل بيمار مي گردد و هزينه بالاتري نيز دارد چون بخشي از كار خارج از مطب و در لابراتور دنداني انجام مي شود.

6- كامپوزيت و نيرها معمولا براي اصلاحات سريع و جزئي و بستن فضاهاي محدودو تعداد كم مناسب ترند.

پرسلن ونير(لامينيت سراميكي ) براي اصلاحات اساسي و با ماندگاري طولاني تر وايجاد تغييررنگ بيشتردر دندانها مناسب ترند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چيست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :