جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف

ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف توالي از پلاك هاي نازك، متحرك، پلاستيكي و شفافي هستند كه حركات تدريجي دندان ها براي رسيدن به موقعيت ايده آل بر روي آن ها برنامه ريزي شده است. با بكاربردن متوالي اين پلاك هاي شفاف دندان ها مرتب و رديف مي شوند. در اين تكنيك ديگر نگران ديده شدن دستگاه ارتودنسي و تغيير لحن صداي تان نخواهيد بود و با خارج نمودن پلاك حين ميل نمودن خوراكي ها و رعايت بهداشت لذت بيشينه ي زندگي با ارتودنسي را تجربه خواهيد نمود.

روش كار به چه صورتي است

در اولين جلسه معاينه، متخصص ارتودنسي با بررسي دقيق مشكل ارتودنسي تشخيص خواهد داد كه شما شانس بهره گرفتن از اين روش ارتودنسي را داريد. سپس بسته به روشي كه متخصص ارتودنسي بكار مي برد، بكمك اسكنر ليزري و دوربين هاي داخل دهاني و يا با گرفتن قالب از دندان هايتان و اسكن نمودن آن، مدل سه بعدي (۳D) دنداني شما وارد رايانه مي گردد و پس از بررسي توسط پزشك شما به كمپاني ارائه دهنده الاينر شفاف ارسال مي گردد. كمپاني حركات دنداني را منطبق بر دستورات متخصص ارتودنسي شبيه سازي مي كند و براي تاييد مجدد به ايشان ارسال مي نمايد.

پس از تاييد نهايي، در كمپاني توالي الاينرهاي شفاف ساخته مي شود و براي متخصص ارتودنسي دندان  ارسال مي گردد. با بكار گرفتن اين توالي از الاينرهاي شفاف، دندان ها بتدريج به محل مناسب حركت داده خواهند شد. در طي درمان براي انجام دقيق تر مراحل گاهي قطعات كوچك پلاستيكي بطور موقت بر روي برخي سطوح دنداني چسبانده مي شوند و ممكن است برخي سطوح دنداني مختصري توسط پزشك شما اصلاح شكل گردند.

من كانديد مناسبي براي الاينرهاي شفاف مي باشم

هم اكنون الاينرهاي شفاف توانايي اصلاح برخي از ناهنجاري هاي دنداني در سنين پس از بلوغ و تثبيت رشد را دارند. با پيشرفت هايي كه در حال رخدادند به مرور موارد پيچيده تر هم از شانس داشتن الاينرهاي شفاف برخوردار مي گردند. با اين حال هنوز برخي از حركات دنداني با اين شيوه بطور مطلوبي قابل انجام نمي باشند و متخصص ارتودنسي با معاينه دقيق خواهد توانست راهنمايي لازم در رابطه با اينكه مورد مناسبي براي اين درمان هستيد را بنمايد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

نقش من در پيشرفت درمان

الاينرهاي نازك با حركات زبان شما كمترين تداخل را دارند و براحتي خواهيد توانست با آن ها صحبت نماييد. از طرفي هر چند شفاف بودنشان آن ها را از ديد مخفي مي نمايد اما اگر مراقب نباشيد ممكن است زماني كه براي رعايت بهداشت يا ميل نمودن خوراكي آن ها را از دهان خارج مي نماييد گم شوند. در اينصورت بايستي سريعا به متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد و اين احتمال وجود خواهد داشت تا كليه مراحل قالبگيري و سفارش الاينرها دوباره تكرار شود.

براي پيشگيري از اين ماجرا، هر زماني الاينرها را از دهان بيرون مي آوريد آنرا داخل جاپلاكي مخصوص قرار دهيد. استفاده ناكافي از الاينرها هم مشكلاتي مشابه گم كردن آن را ايجاد مي كند. الاينرها بايستي بصورت تمام وقت استفاده شوند. مراقب باشيد چرا كه عدم رعايت اين نكات هم بر طول درمان و هم بر هزينه هاي آن خواهد افزود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان

نكات كلي در مورد الاينرها

تكنولوژي الاينرهاي شفاف چند دهه اي است كه به ارتودنسي معرفي شده اند و هنوز پروژه هاي تحقيقاتي و علمي در راه بهينه سازي اين روش هستند. با تكميل اين مسير مشكلات پيچيده تري قابليت دريافت اين شيوه درماني را خواهند يافت. هزينه هاي كنوني اين روش نسبت به روش هاي متداول ارتودنسي بالاتر مي باشد كه با فراگيرتر شدن آن بتدريج كاهش خواهد يافت.

اين روش متكي بر همكاري مناسب بيمار در استفاده تمام وقت از الاينرهاي شفاف مي باشد كه در غير اينصورت نتايج مطلوب در زمان استاندارد بدست نخواهد آمد. اما مزاياي اين تكنيك مانند در معرض ديد نبودن دستگاه، نازك بودن صفحات الاينرها (جهت تكلم راحت تر) و متحرك بودن آن روز به روز بر طرفداران آن مي افزايد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :