جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا قيمت «خريد» طلا با قيمت «فروش» طلا فرق دارد؟

در زمان خريد طلا از طلافروشي، مواردي از جمله ماليات بر ارزش افزوده، درصد سود فروشنده و اجرت ساخت به مبلغ نهايي طلا اضافه مي‌شود. در زمان فروختن طلا نيز همه اين موارد از قيمت طلا حذف مي‌شود. به همين دليل است كه قيمت طلاي دست دوم نسبت به طلاي نو ارزان‌تر است.

توجه داشته باشيد كه اگر شما يك طلا با سنگ بدلي داشته باشيد، وزن كل آن بر اساس قيمت طلاي ۱۸ عيار محاسبه مي‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌هاي بدلي از وزن كل طلا كم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد.

وقتي شما زيورآلاتي خريداري مي‌كنيد كه سنگ‌هاي قيمتي روي آنها كار شده، بايد ارزش سنگ را نيز به‌صورت جداگانه پرداخت كنيد. در حقيقت در فاكتورها وزن سنگ‌ها و طلاي به‌كاررفته در زيورآلات مشخص مي‌شود و خريدار غير از اينكه بايد پول طلا را پرداخت كند، بايد بهاي سنگ را نيز به قيمت روز بپردازد. اما سنگ‌هاي قيمتي در زمان فروش اغلب پايين‌تر از ارزش واقعي‌شان خريداري مي‌شوند كه اين براي فروشنده عادي چندان خوشايند نيست.

بشيتر بخوانيد :

اگر قصد سرمايه‌گذاري در طلا داريد و نمي‌خواهيد در آينده متقبل هزينه شويد، دور زيورآلات مزين به سنگ‌هاي بدلي را خط بكشيد. سنگ‌هاي قيمتي ريز هم ارزش مالي ندارند و براي سود بردن از خريد و فروش جواهر بايد فقط به سراغ سنگ‌هاي درشت و سنگين برويد. وگرنه سنگ‌هاي ريز ارزش‌افزوده‌اي برايتان به همراه نخواهند داشت.

حتما به فروشگاه‌هاي معتبر طلا و جواهر فروشي مراجعه كنيد. اگر به همان مغازه كه خريد كرده‌ايد برويد كه خيلي بهتر است. همچنين پيشنهاد مي‌كنيم كه قبل از فروش از چند مغازه مختلف قيمت بگيريد تا مطمئن شويد طلاي خود را ارزان نمي‌فروشيد. حواستان باشد كه از روي فاكتور خريد، وزن و عيار طلاي خود را چك كنيد تا با اطلاعات كافي به مغازه برويد.

 منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۲:۴۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :