جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات ضروري در مراقبت بعد از بليچينگ دندان

قبل از پرداختن به موارد مربوط به مراقبتهاي بعد از بليچينگ پيشنهاد ميكنيم مطلب “بليچينگ دندان – سفيد كردن دندان” را مطالعه كنيد تا با اين روش اصلاح لبخند و درمان مشكلات دهان و دندان بيشتر آشنا شويد.

بلچينگ دندان يكي از پرطرفدارترين روش هاي سفيد كردن و جرم گيري دندان ها در بين همه افراد است، ولي بايد در نظر داشته باشيد كه عوارض بليچينگ زماني به صفر مي رسد كه حتما تحت نظر جراح و دندانپزشك خوب و با تجربه انجام گيرد.

اگر مي خواهيد سفيدي دندان هايتان را در مدت بيشتري حفظ نماييد حتما بايد مراقبت هاي بعد از بليچينگ دندان را رعايت كنيد. بليچينگ هم مانند تمام اعمال زيبايي نياز به مراقبت دارد. خصوصا با توجه به اينكه اگر مراقبت هاي لازم انجام نشود نتيجه رضايت بخش نخواهد بود و موجب نارضايتي بيمار مي شود.

نكات ضروري در مراقبت بعد از بليچينگ دندان:

طبيعي است كه ۱ الي ۳ روز بعد از بليچينگ دندان كمي حساسيت دندان ها ايجاد شود، كه بعد از سپري كردن چند روز، بهبود مي يابد. مي توانيد از خمير دندان هاي ضد حساسيت استفاده نماييد و از خوردن و آشاميدن غذاهاي بيش از حد گرم و يا سرد خودداري نماييد.

همچنين مي توانيد از قرص هاي مسكن مناسب براي دردهاي موقت دندان استفاده كنيد. اگر دچار هرگونه حساسيت هاي شديد و يا طولاني مدت شديد، حتما با دندانپزشك خود در ميان بگذاريد.

بعداز بليچينگ دندان ها  لازم است كه در ساعت هاي اوليه بعد از درمان ، لثه هاي خود را با آب گرم شستشو و ماساژ دهيد تا با تسريع خون رساني در لثه هر گونه التهاب احتمالي ايجاد شده را كاهش دهيم.

تا ۴۸ ساعت بعد از بليچينگ دندان ها و حتي در برخي توصيه ها تا يك هفته از تماس طولاني مدت مواد و خوراكي هاي داراي رنگ دانه  با دندان ها پرهيز كنيم. البته امكان قطع كامل اين ارتباط ممكن نخواهد بود و بايستي با شستشو هاي مكرر از تماس رنگدانه ها با دندان بكاهيم.

نوشيدن زياد قهوه و چاي پر رنگ ، كشيدن سيگار، استفاده زياد از نوشابه هاي رنگي و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان ، از عواملي هستند كه باعث مي شوند دندان هايتان در مدت زمان كوتاهتري پس از بليچينگ ، به رنگ اوليه خود باز گردند.

از مصرف انواع توت ها و يا ديگر ميوه هاي تيره و سس ميوه خودداري كنيد.

  • از خوردن غذاهاي سرد و اسيدي پرهيز نماييد.
  • از مصرف گوجه فرنگي و يا سس / آب گوجه فرنگي و سبزيجات تيره پرهيز نماييد.
  • بهداشت دهان و دندان را حتما رعايت كنيد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۵:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :