جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت ارتودنسي لينگوال با اينويزيلاين

تفاوت ارتودنسي لينگوال با اينويزيلاين يكي از سوالاتي است كه افراد هنگام انتخاب اين دو گزينه براي براي صاف كردن دندان هاي خود از دندانپزشك معالج خود مي پرسند. براكت هاي لينگوال و اينويزيلاين( ارتودنسي نامرئي)  هر دو روش بسيار محتاطانه درمان ارتودنسي هستند اما شباهت ها به همين جا ختم نمي شود.

ارتودنسي لينگوال در داخل دندان هاي شما ثابت شده و با براكت و سيم  به تدريج لبخند شما را صاف مي كنند اما اينويزيلاين با استفاده از الاينرهاي شفاف و جدا شونده، دندان هاي شما را به آرامي در موقعيت صحيح هدايت مي كنند. هر دو دستگاه داراي نقاط قوت و ضعفي هستند و براي اينكه شما ايده بهتري در مورد اينكه كدام يك ممكن است براي شما مناسب تر باشند در اين مقاله قصد داريم آنها را با يكديگر مقايسه نماييم. پس تا پايان با ما همراه بمانيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

تفاوت هاي ارتودنسي لينگوال و اينويزيلاين عبارتند از:

- ممكن است شما با ارتودنسي لينگوال در گفتار مشكل داشته باشيد. به عبارتي، از آنجا كه اين براكت ها در داخل دندان هاي شما قرار دارند شايد در ابتدا احساس عجيبي داشته باشيد اما پس از مدتي به آنها عادت خواهيد كرد. آنچه اتفاق مي افتد اين است كه زبان معمولا براي ايجاد صدا به پشت دندان ها مي زند اما الان نمي تواند. خبر خوب اين است كه زبان شما سرانجام ياد مي گيرد كه جاي ديگري را در دهان پيدا كند.

- چون زبان شما به براكت ها برخورد مي كند ممكن است تا زماني كه عادت كند، زخم شود. از اين رو براي كمك به هرگونه درد و ناراحتي كه احساس مي كنيد، دهان خود را با آب گرم و نمك بشوييد يا از داروي هاي ضد درد بدون نسخه كه در داروخانه ها موجود است استفاده نماييد.

- محدوديت هاي غذايي در ارتودنسي لينگوال مانند براكت هاي فلزي وجود دارد. شما بايد از غذاهاي سفت، سخت و بسيار چسبناك خودداري كنيد. يكي از قوانين خوب براي اين مورد اين است كه هميشه قبل از خوردن غذا، آن را به قطعات كوچك تر تقسيم كنيد.

به طور كلي اجازه ندهيد كه اين مسائل شما را نگران سازند. زيرا فناوري مورد استفاده براي ارتودنسي لينگوال هر روز در حال تغيير و راحتي بيشتر است. امروزه اين دستگاه ها بسيار كوچك تر و گرد تر بوده و ديگر از لبه هاي تيز خبري نيست.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۲:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :