جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي ثابت با سيستم ديمون

در اين مقاله يك نمونه ارتودنسي ثابت عالي كه با سيستم ديمون و با كشيدن دندان انجام شده است را خواهيد ديد.

ارتودنسي ثابت عالي يعني چه؟

ارتودنسي ثابت زماني مي تواند عالي به حساب آيد كه متخصص ارتودنسي توانسته باشد به حداكثر نتايج مورد نظر رسيده باشد و بهترين درمان ممكن را اريه داده باشد.

سيستم ديمون چيست؟

سيستم ديمون مجموعه اي از وسايل خاص ( براكت هاي سلف ليگيت مخصوص؛ سيم هاي خاص و …) است كه با تكنيك خاص يك ديمون ارتودنتيست به بيمار ارايه مي شود. در مورد مزاياي ارتودنسي با سيستم ديمون مي توانيد در اين لينك مطالب بيشتر مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد :

آيا با سيستم ديمون مي توان از كشيدن  دندان بي نياز شد؟

يكي از مزاياي سيستم ديمون نجات دادن بيمار از كشيدن دندان و ارايه ارتودنسي بدون كشيدن دندان است. اما گاهي حتي با سيستم ديمون هم بهتر است ارتودنسي با كشيدن دندان انجام شود تا سريعتر به نتيجه برسيم.

يك نمونه ارتودنسي ثابت عالي با سيستم ديمون:

در اين بيمار ما توانستيم مشكلات متعدد بيمار شامل ناهنجاري كلاس II ، كرودينگ، ديپ بايت، كراس بايت، تنگي قوس بالا و … را با هم و در زماني مناسب حل كنيم. درمان در حدود دو سال انجام شد كه اگر بيمار كمي منظم تر بود و بيشتر در رعايت دستورات دقت مي كرد مي شد در حدود 1/5 سال هم به چنين نتيجه اي رسيد

چه چيزي اين باعث شده از نظر ما اين نمونه ارتودنسي ثابت عالي و خاص باشد؟

در درجه اول بايد بگوييم مشكلاتي كه در طي درمان براي اين بيمار پيش آمده بود باعث شده بود از رسيدن به يك نتيجه عالي نااميد شويد. درواقع به نظر مي رسيد اين بيمار هم جز درمان هايي با نتايج كمتر از ايده آل قرار گيرد. اما بيمار توانست به مسير مناسب درمان برگردد و با رعايت نكات طلايي براي رسيدن به نتيجه خوب از ارتودنسي ، امكان اين درمان را ايجاد كند و برسيم به يك ارتودنسي ثابت عالي .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :