جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت ارتودنسي لينگوال

متاسفانه به طور دقيق و واضح نمي توان يك قيمت ثابت را براي ارتودنسي لينگوال در نظر گرفته و اعلام نمود چرا كه اولا شرايط هر بيمار با بيمار ديگر متفاوت است و نوع ناهنجاري به طور مستقيم بر قيمت نهايي يك درمان اثر مي گذارد. ثانيا هر متخصص ارتودنسي دندان  داراي ساختار قيمت گذاري خاصي است كه ممكن است در مقايسه با پزشكي ديگر، روند متفاوتي داشته باشد.

قيمت ارتودنسي لينگوال مي تواند به شدت متفاوت باشد و عوامل زيادي در اين تعيين قيمت اثرگذارند. در حالت كلي بيماران بايد از اين موضوع مطلع باشند كه ارتودنسي لينگوال هزينه بيشتري در مقايسه با ارتودنسي ثابت توسط براكت هاي فلزي دارد. بي ترديد درمان ارتودنسي يك سرمايه گذاري بزرگ است كه در تمام طول زندگي يك فرد اثرات مثبت خود را به رخ مي كشد.

دلايل بالا بودن قيمت ارتودنسي لينگوال

در ادامه به بيان برخي از عواملي كه بر روي قيمت ارتودنسي لينگوال مستقيما اثر مي گذارند و سبب بالا بودن هزينه آن خواهند شد، مي پردازيم.

نوع و وسعت ناهنجاري دندان ها و فكين

هر چقدر كه ميزان ناهنجاري دندان ها وسيع تر باشد مسلما درمان ارتودنسي لينگوال پيچيده تر خواهد شد. گاهي اوقات مشكل بيمار تنها نامنظمي دندان است كه از اين درمان استفاده مي كند اما در مواردي كه ناهنجاري فك نيز وجود داشته باشد احتمالا درمان دشوارتر خواهد شد. در نتيجه نيازمند اينست كه متخصص ارتودنسي زمان بيشتر و دقت بالاتري را صرف بيمار كند و اين موضوع بر هزينه ارتودنسي لينگوال تأثيرگذار است.

 نقش هزينه مواد و تجهيزات بر قيمت ارتودنسي لينگوال

بر خلاف بسياري از براكت هاي فلزي كه در سطح باكال قرار مي گيرد ، براكت هاي ارتودنسي لينگوال معمولا با استفاده از تكنولوژي خاص و منحصربفردي ساخته مي شوند تا متناسب با دندان هاي بيمار باشند. به طور معمول براي ساخت اين براكت ها از نرم افزار هاي رايانه اي مخصوص بهره گرفته خواهد شد. با توجه به اينكه اين براكت ها از چه جنسي ساخته مي شوند، مي توانند هزينه هاي آزمايشگاهي بالايي را براي بيمار به همراه داشته باشند كه در نهايت هزينه درمان او را افزايش خواهند داد. به طور كلي مي توان اينطور نتيجه گرفت كه ساخت براكت ها در ارتودنسي لينگوال در مقايسه با براكت هاي سنتي كاملا متفاوت و سفارشي مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

كاهش ميزان مراجعات بيمار به متخصص ارتودنسي

معمولا بيماراني كه از براكت هاي استاندارد استفاده مي كنند ملاقات هاي بيشتر و با فواصل زماني كمتري با متخصص ارتودنسي دارند. جالب است بدانيد كه در صورت بهره مندي از درمان ارتودنسي لينگوال اين ملاقات ها بسيار كمتر خواهند شد، اما از طرفي طول درمان در ارتودنسي لينگوال بيشتر است و ممكن است از 18 ماه تا 36 ماه نيز به طول انجامد. تمام اين موارد به خودي خود مي تواند بر قيمت ارتودنسي لينگوال اثرگذار باشد.

كسب مهارت جهت نصب ارتودنسي لينگوال

متخصصان ارتودنسي پس از طي چندين سال دوره آموزشي ابتدا دندانپزشك عمومي خواهند شد و سپس بايد دوره هاي تخصصي ارتودنسي را بگذراند تا بتوانند به عنوان يك متخصص ارتودنسي فعاليت كنند. نصب براكت ها در ارتودنسي لينگوال نيازمند مهارت و تخصص بالايي مي باشد كه هر ارتودنتيستي توان انجام آن را ندارد. فراگيري آموزش هاي لازم و كسب مهارت در اين زمينه سبب مي شود تا متخصصان ارتودنسي هزينه بالاتري از بابت اين درمان دريافت كنند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :