جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي چگونه انجام مي شود؟

پس از اينكه متخصص ارتودنسي به طور دقيق نوع ناهنجاري را تشخيص مي دهد با مطالعه بر روي تصاوير گرفته شده از شرايط دهان و دندان و راديوگرافي كه در ارتودنسي بسيار مهم مي باشند، قادر است تا بهترين مدل مجازي سه بعدي را براي بيمار طراحي كند. در ابتدا متخصص ارتودنسي با توجه به ايده اي كه از شرايط دهان و دندان بيمار دارد با كمك يك تيم تخصصي مدلي سه بعدي را تنظيم خواهد كرد.

نرم افزار هاي ويژه رايانه اي برنامه درماني منحصربفردي را براي بيماران با توجه به جزئيات ويژگي هايي كه دارند طراحي خواهد كرد كه چگونه در طي هر هفته اي كه از اين ابزار استفاده مي كنند ناهنجاري فك و دندان ها به طور كامل برطرف شود. بدين ترتيب اين امكان نيز به بيمار داده مي شود تا بتواند ناهنجاري هاي موجود را قبل از درمان و نتايج حاصل از ارتودنسي نامرئي را در پايان كار مشاهده نمايد.

در ارتودنسي نامريي دندان از پلاك هايي شفاف استفاده مي شود كه به تدريج با ايجاد تغييرات حاصله در دندان ها به صورت هر دو يا سه هفته جايگزين مي شوند. طي هر بار جابجايي ايجاد شده دندان ها در معرض يك حركت و تغيير جديد مي باشند. اين حركت بسيار لطيف و آرام است و براي بيمار آزار دهنده نمي باشد. اين امر سبب مي شود تا دندان ها به آهستگي به سمت تغيير نهايي مطلوب و مورد نظر حركت نمايند.

طي اين ايده دندان ها با وجود پلاك هاي نامرئي كه aligner ناميده مي شوند، به آرامي حركت خواهند كرد و به پوزيشن اصلي و طبيعي خود برمي گردند. ارتودنسي نامرئي بر خلاف ارتودنسي ثابت طي يك مدل سفارشي و با بهره مندي از مدلي مناسب در اطراف دندان هاي فرد قرار مي گيرد.

بيشتر بخوانيد :

در حالت عادي پلاك هاي نامرئي براي دو هفته استفاده خواهند شد و با توجه به حركت دندان ها در هفته هاي آتي فرد از مجموعه ديگري از آن ها كه جديد ساخته مي شوند استفاده خواهد كرد. اين موضوع به شدت ناهنجاري بستگي دارد.

ترتيب دهي و نظم دندان ها به طور مرتب توسط متخصص ارتودنسي مورد ارزيابي قرار مي گيرد. بدين ترتيب او با توجهي كه به پيشرفت و بهتر شدن وضعيت دندان هاي شما دارد مي تواند در زمان مناسب بگويد كه دندان ها به مرحله بعدي پلاك هاي نامرئي نياز دارند.

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۲۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :