جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

زندگي با ارتودنسي متحرك

دستگاه ارتودنسي متحرك (پلاك ارتودنسي) قرار گرفته بر روي دندان هاي شما اين قابليت را دارد تا در لحظات حساس زندگي تان آنرا براي لحظاتي از دهانتان خارج سازيد و پس از برگشت به روال معمول دوباره آنرا بكار گيريد. تبريك ما را براي شروع دوره درماني با اين عضو از خانواده دستگاههاي ارتودنسي پذيرا باشيد. شما با رعايت نكات اندكي قادر خواهيد بود تا شيريني طعم دوران درمان ارتودنسي متحرك تان را دوچندان نماييد.

رعايت دقيق بهداشت دهان و دندان و نظافت پلاك ارتودنسي

شما با انتخاب درمان تخصصي ارتودنسي لياقت داشتن لبخندي سالم و جذاب را به اثبات رسانده ايد. براي رعايت بهداشت روزانه، پلاك ارتودنسي خود را از دهان خارج نماييد و با كمك مسواكي با الياف نرم تا متوسط كه به خمير دندان معمولي آغشته شده پس از هر وعده غذايي دندان هايتان را مسواك بزنيد. يك نوبت هم از نخ دندان معمولي طي شبانه روز كمك بگيريد. براي شستن پلاك مي توانيد مسواك خود را بدون خمير دندان بر روي سطوح آن بزنيد و حتي گاهي آنرا با مايع صابون معمولي بشوييد. هرگز از آب جوش براي شستن پلاك استفاده نكنيد. اگر قصد معطر كردن پلاكتان را داريد مي توانيد محلول رقيقي از آب ليمو تهيه نماييد و حدود ۱۵ دقيقه پلاك خود را در آن غوطه ور نماييد. براي بررسي وضعيت سلامتي دندان هايتان هر ۶ ماه يك بار به دندانپزشك خود مراجعه نماييد.

تسكين درد و التيام زخم هاي مخاطي

خوشبختانه ميزان درد در اغلب درمان هاي ارتودنسي متحرك بسيار اندك مي باشد. در صورت لزوم براي كنترل درد مي توانيد از مسكن هاي رايج مانند استامينوفن و ايبوبروفن استفاده نماييد. اگر پلاك ارتودنسي تان سبب زخمي شدن قسمتي از مخاطات شما شده است در اولين فرصت ممكن به ارتودنتيست خود مراجعه نماييد. در اين شرايط حتما در ۲۴ ساعت قبل از مراجعه پلاك خود را مورد استفاده قرار دهيد تا متخصص ارتودنسي تنظيم دستگاه را براساس محل دقيق زدگي بانجام رساند.

بيشتر بخوانيد :

چه زماني از پلاك استفاده نمايم

متخصص ارتودنسي مدت زمان دقيق استفاده از پلاك ارتودنسي را تعيين خواهد نمود و شما براي دستيابي به نتايج مطلوب درماني بايستي نهايت همكاري را بعمل آوريد. با اين حال در بيشتر مواقع بايستي پلاك بطور تمام وقت بر روي دندان ها قرار گيرد. براي مسواك زدن، ميل نمودن غذا و انجام ورزش هاي پرتحرك (مانند شنا، تكواندو و فوتبال) پلاك را موقتا از دهان خارج نماييد و حتما جهت جلوگيري از گم و آلوده شدن طي اين مدت آن را در داخل جا پلاكي مخصوص قرار دهيد.

چگونه هرچه سريعتر به پلاك خود عادت نمايم

عادت نمودن به پلاك ارتودنسي بسيار ساده مي باشد. اكثر انسان ها طي دوران كودكي با پستانك و طي دوران كهنسالي با دست دندان قبلي خود آنچنان عادت مي نمايند كه ترك اين عادات حتي گاهي غير ممكن مي نمايد. در ابتداي درمان متحرك ارتودنسي زبان به سرعت مي آموزد كه با وجود پلاك ارتودنسي چگونه حروف را بدرستي ادا نمايد. مي توانيد با بلند خواندن يك متن و يا صحبت كردن با نزديكانتان در چند روز اول شروع درمان بر سرعت انطباق گفتاريتان بيافزاييد. بزاق افزايش يافته نيز پس از چند روز به حالت طبيعي برخواهد گشت. مهمتر از همه اينكه در اينجا اراده قوي شما براي بهتر شدن زيبايي صورت تان به بوته آزمايش گذاشته مي شود و عزم راسخ تان در رسيدن به نتايج مطلوب درماني طنين حس خوب پيروزي را ميهمان وجودتان خواهد نمود.

پلاك نگهدارنده ارتودنسي

پس از پايان درمان هاي ارتودنسي، متخصص ارتودنسي ممكن است براي تثبيت نتايج درمان پلاك هاي نگهدارنده ارتودنسي را برايتان تجويز نمايد. شما طبق رژيمي كه ارتودنتيست تعيين مي نمايد از پلاك استفاده مي كنيد و زماني كه براي درمان هاي نظير پركردن دندان ها نزد دندانپزشك مي رويد حتما پلاك را با خود ببريد و ايشان را درجريان استفاده از پ نگهدارنده ارتودنسي قرار دهيد.

منبع : http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۷:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :