جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اهميت تميز كردن طلا

پس از خريد طلا با گذشت زمان در كنار محصولاتي مانند عطر، مواد بهداشتي و همچنين عرق بدن، درخشش خود را از دست مي‌دهد. استفاده‌ي مداوم از قطعات طلا هم باعث كدر شدن و سايش آنها مي‌شود. بنابراين لازم است حتما هر چند وقت يك بار تميز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بياورد.

اينكه برخي از طلاها سياه مي‌شوند به خاطر وجود فلزات ديگر است. به جز طلاي خالص موجود در جواهرات، بقيه آلياژها با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. طلاي ۲۴ عيار كه همان طلاي خالص است، بسيار نرم است و نمي‌توان به راحتي از آن مصنوعات ساخت. به همين خاطر، طلاي ۲۴ عيار را با فلزات ارزشمند ديگري همچون مس و نقره تركيب مي‌كنند تا به سفتي موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر يا هر مصنوعي از جنس طلا ساخت.

بيشتر بخوانيد :

يعني در واقع سياه شدن و كدر شدن مصنوعات طلا به خاطر اين نيست كه طلاي آنها اصل نيست، بلكه به خاطر وجود مقدار زيادي فلزات ديگر غير از طلا در آنهاست. هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر خواهد بود. اگر فلز مس به كار رفته در ساخت طلا، كيفيت پاييني داشته باشد يا درصد مس بيشتر از نقره باشد، احتمال اينكه طلا سياه شود زياد است. اين امر در فصل‌هاي گرم سال بيشتر مشاهده مي‌شود. چون بدن انسان عرق مي‌كند و نمك موجود در آن با مس موجود در طلا واكنش نشان مي‌دهد و رد سياه يا سبز از خود بر جا مي‌گذارد.

منبع : طلا فروشي انلاين كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۳۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :