جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا كشيدن دندان در بارداري مي تواند خطرساز باشد؟

انجام هر پروسه اي در دندانپزشكي بارداري، با اما و اگرهاي زيادي همراه است. زيرا روند مراقبت از مادر باردار در اين دوره با افراد ديگر متفاوت و حساس است. كشيدن دندان يكي از پروسه هاي حساسي است كه ممكن است در طول بارداري نياز باشد و خطرات و مزاياي خودش را دارد.

دندانپزشكان كشيدن دندان در بارداري را توصيه نمي كنند و ترجيح مي دهند مادر باردار فرزندش را به دنيا بياورد و سپس اقدام كند. اما اگر مساله جدي پيش رو باشد و كشيدن دندان حالت اورژانس به خود بگيرد مي توان آن را با حداقل عوارض انجام داد. بنابراين كشيدن دندان در بارداري اگر ضروري باشد مي تواند بدون خطر انجام شود.

بررسي ايمني كشيدن دندان در بارداري

اگر دندان شما دچار عفونت شده اما به راحتي و بدون جراحي مي شود آن را كشيد خطر خاصي متوجه شما و جنين نيست زيرا بدون بيهوشي و خطرات آن مي توانيد به صورت كنترل شده آن را بكشيد. اما گاهي اوقات ممكن است براي خارج كردن دندان نهفته يا نيمه نهفته داراي عفونت نياز به اشعه ايكس، جراحي و يا حتي بيهوشي باشد. ايمني اين موارد را در ادامه بررسي كرده ايم.

آيا پس از كشيدن دندان ممكن است عفونت پيش بيايد؟

در مواردي ممكن است احتمال بروز عفونت وجود داشته باشد كه البته جاي نگراني نيست. زيرا دندانپزشكان پس از كشيدن دندان در بارداري، مي توانند از تعدادي معدودي داروي آنتي بيوتيك كه براي مادران باردار عارضه آفرين نيستند استفاده كنند. همچنين روش هاي خانگي براي اين منظور وجود دارند كه زير نظر دندانپزشك و متخصص زنان و زايمان عفونت احتمالي را از بين مي برند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :