جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كودكان و ارتودنسي

اگر كودكتان دندان هاي كج و يا نوعي ناهنجاري در فك خود دارد ، با دندانپزشك او صحبت كنيد. ممكن است توصيه او اين باشد كه يك متخصص ارتودنسي  را ببيند.

يك متخصص ارتودنسي كودكان  براي كامل كردن لبخند شما با استفاده از لوازم زير تخصص يافته است :

بند ها

براكت ها

سيم ها

هدگير

حلقه ها يا بند هاي كشي

ريتينر ها ( نگهدارنده هاي دندان )

تنظيم كننده هاي شفاف يا الاينر ها

انواع بريس هاي ارتودنسي و ساير لوازمي كه براي ارتودنسي بكار مي رود

امروزه تعداد زيادي از لوازم هاي دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي گيرند. اما بريس هاي ارتودنسي هنوز ابزار اصلي براي صاف كردن دندان و اصلاح روي هم آمدن آنها ( بايت ) در كودكان هستند. بريس ها با اعمال فشار به دندان ها و فك، كار خود را انجام مي دهند تا آن ها را به موقعيت صحيحشان در دهان منتقل كنند.

بريس هاي امروزي ديگر مانند بريس هاي پر زرق و برق و فلزي گذشته نيستند. بسياري از گزينه هاي ديگر از انواع آن ها اكنون در دسترس هستند.

در گذشته معمولا به اين شكل بود كه تمامي دندان ها به طور كامل بند كشي مي شدند. اما امروزه، براكت ها به طور مستقيم به سطح هر يك از دندان ها وصل مي شوند.

بريس هاي ارتودنسي از مواد زير ساخته شده اند

  • استيل ضد زنگ
  • سراميك
  • پلاستيك
  • تركيبي از مواد

اين مواد مي توانند ظاهري شفاف و به رنگ دندان به بريس ها بدهند. در صورتي كه مناسب باشد، سيم هاي ارتودنسي مي توانند از موادي نظير تيتانيوم نيكل يا تيتانيوم مس ساخته شوند. اين مواد ممكن است پايداري بيشتري را دارا باشند و نياز به تنظيمات كمتري نسبت به سيم هاي استيل ضد زنگ داشته باشند.

امروزه سيني هاي شفاف و نامرئي شكل نيز در دسترس مي باشند. اينها مي توانند بدون استفاده از بريس ها و سيم هايي كه در گذشته مورد استفاده قرار مي گرفتند، دندان ها را صاف كنند.

سيني هاي نامرئي شكل، ممكن است كار ارتودنتيست را بطلبد. در اين روش از لوازمي شفاف و قابل جدا كردن و جابجايي كه به صورت سفارشي براي خود شما ساخته مي شوند، استفاده مي شود كه فشار را بر روي دندان ها قرار مي دهند و به تدريج آن ها را به سمت صحيح خود حركت مي دهند.

بيشتر بخوانيد :

چه زماني كودك من بايد به يك ارتودنتيست مراجعه نمايد؟

دندانپزشك شما مي تواند به شما بگويد چه زماني احتياج است، يك متخصص ارتودنسي كودك شما را ارزيابي كند. انجمن ارتودنتيست ها و انجمن دندانپزشكي آمريكا توصيه مي كنند كه همه كودكان تا 7 سالگي از نظر ارتودنسي دندان ها مورد ارزيابي قرار گيرند. در اين سن ارتودنتيست مي تواند مشكلات ظريف را با رشد فك و ظهور دندان هاي جديد تشخيص دهد. اكثر كودكان درمان فعال را بين 9 تا 14 سالگي شروع مي كنند.

ارتودنتيست ها توصيه مي كنند در حالي كه فرزند شما هنوز در حال رشد است ، مشكلات دندان هاي آن ها را اصلاح كنيد. پس از قطع رشد ، درمان آنها ممكن است طولاني تر شود و به كار گسترده تري بر روي دندان هايشان نياز است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :