جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ژل سفيد كننده بليچينگ دندان چيست

يكي از راه هاي سفيد كردن دندان در منزل استفاده از ژلي است كه ميتوانيد با هزينه نه چندان بالا براحتي از داروخانه ها تهيه كنيد،اين ژل ها از مواد مورد نياز براي از بين بردن جرم دنداني و در آزمايشگاه هاي تخصصي توليد شده و يكي از بهترين راه ها براي درمان ساده و با نتيجه مطلوب محسوب ميشود. قبل ازاستفاده از ژل بليچينگ دندان ( Bleaching ) جهت سفيد كردن دندان ها در منزل به نكات زير توجه نماييد

نكات كليدي در استفاده از ژل دندان

ژل بليچينگ سفيد كننده دندان ها تنها روي رنگ دندانهاي طبيعي مؤثر است. كامپوزيت، لمينيت و روكش با بليچينگ سفيدتر نمي شوند و بايد در صورت نياز جهت هماهنگي رنگ آنها با دندانهاي سفيد شده اصلاح شوند.

. بهترين زمان براي سفيد كردن دندانها شب قبل از خواب است اما در زمان دلخواه خود نيز مي توانيد آن را انجام دهيد.

قبل از استفاده از ژل با مسواك و نخ دندانها را تميز كنيد تا سفيد كردن مؤثرتر انجام شود. تري ( قالب ) بايد قبل از استفاده تميز و خشك باشد.

به هيچ وجه تري را با ژل پر نكنيد چون ژل اضافي از تري خارج مي شود. در جاي هر دندان در وسط سطح بيروني تري يك قطره كوچك از ژل قرار دهيد. قطره ژل را پخش نكنيد. سر سرنگ ژل را دوباره ببنديد تا خشك نشود. ژل بسته به فضاي تعبيه شده داخل تري براي 6 يا 8 دندان جلو گذاشته مي شود.

تري ( قالب ) را روي دندانها قرار دهيد. در حاليكه با يك دست تري را روي دندانها نگهداشته ايد اضافات ژل را با انگشت يا دستمال كاغذي تميز كنيد.

 براي حفظ سفيدي دندان ها در دوره سفيد كردن دندان ها از خوردن هرگونه مواد غذايي رنگي خودداري كنيد مانند چاي، قهوه، نوشابه، آلبالو، شاتوت و

نتيجه بليچينگ هميشه ماندگار نيست و بسته به بهداشت دهان و تغذيه بعد از مدتي رنگ دندان ها زرد مي شود و نياز به يك دوره ديگرسفيد كردن خواهيد داشت.

اين روش درمان يكي از ساده ترين و بهترين روش ها براي سفيدي دندان بعد از ارتودنسي است. زيرا بعد از ارتودنسي ميزان زردي دندان ها عموما بالاست و نياز به درمان تخصصي و قطعي دارد.

دوره درمان با ژل بليچينگ

– اولين بار 60-30 دقيقه از ژل سفيد كننده استفاده نماييد. در صورت كم بودن حساسيت دنداني، بعد از دفعه اول 4-2 ساعت زمان مناسب مي باشد.

حين استفاده از ژل روي دندانها از خوردن، نوشيدن و كشيدن سيگار خودداري نماييد.

بعد از استفاده از ژل، دندان ها و تري را با آب سرد بشوييد. دندانها را نخ و مسواك بزنيد. تري را هم با مسواك تميز كرده با آب سرد بشوييد و درون جعبه پلاك قرار دهيد.

دوره 5-2 هفته براي بيشتر افراد مناسب است. بعد از رسيدن به نتيجه مطلوب استفاده از مواد سفيد كننده را قطع كنيد.

حساسيت دندانها :

حساس شدن دندانها در بليچينگ دندان  شايع است و خوشبختانه موقتي مي باشد. در صورت افزايش حساسيت دندان ها و احساس ناراحتي ميتوانيد تعداد دفعات و مدت زمان استفاده از ژل بليچينگ را كاهش دهيد.

 

در صورت حساس شدن دندانها مي توانيد پروسه سفيد كردن را يك شب در ميان انجام دهيد.

– براي كاهش حساسيت دندان ها در دوره بليچينگ جرم گيري نكنيد. غذاها و نوشيدني هاي ترش و اسيدي مصرف نكنيد مثل ترشي و آبليمو.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :