جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي بزرگسالان چقدر طول مي كشد؟

از آنجا كه درمان ارتودنسي بيشتر اوقات براي كودكان و نوجوانان انجام مي‌شود، افراد زيادي فكر مي‌كنند شانس آن‌ها براي داشتن يك لبخند سالم و زيبا از بين رفته است. اما واقعيت اين است كه لبخند كامل بدون توجه به سن شما قابل انجام است و هرگز شانس داشتن آن را از دست نخواهيد داد. روش‌هاي درماني ارتودنسي مدرن كه به زمان درمان كمتري احتياج دارند و لوازم استفاده شده در آن‌ها كمتر قابل رويت است، در بين بزرگسالاني كه مي‌خواهند در زندگي و شغل خود اعتماد به نفس بيشتري داشته باشند، محبوبيت زيادي كسب كرده است. حتي اگر هدف از ارتودنسي بزرگسالان زيبايي نباشد، باز هم اين روش مي‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان و تسكين درد و تنش در دهان و فك كمك كند.

بيشتر بخوانيد :

طول درمان براي هر بيمار متفاوت است زيرا هر بيمار مشكل منحصر به فردي دارد. ارتودنتيست طول مدت تقريبي درمان را به شما مي‌گويد. در اينجا پنج نكته وجود دارد تا بتوانيد هرچه سريعتر درمان خود را طي كنيد:

دستورالعمل‌هاي ارتودنسي خود را در مورد تعداد دفعات مسواك زدن و كشيدن نخ دندان رعايت كنيد و در طول مدت درمان خود حداقل هر شش ماه يك بار و در صورت توصيه پزشك، تعداد دفعات بيشتري به دندانپزشك خود مراجعه كنيد.

اگر بريس داريد، مراقب تغذيه خود باشيد. از خوردن غذاهاي سخت، چسبنده و ترد خودداري كنيد. سعي كنيد غذاهايي مصرف كنيد كه نرم هستد و جويدن آن‌ها آسان است. اگر الاينر داريد، حتما آن‌ها را قبل از خوردن يا نوشيدن در آب شير قرار دهيد و بعد از خوردن يا نوشيدن، دندان‌هاي خود را كاملاً تميز كنيد و الاينر را در دهان خود قرار دهيد.

در مصرف نوشابه‌هاي شيرين و اسيدي شامل نوشابه‌هاي معمولي و رژيمي، آب ميوه، نوشيدني‌هاي ميوه‌اي و نوشيدني‌هاي ورزشي احتياط كنيد. نوشيدن آب شير توصيه مي‌شود.

در صورت تجويز، پلاستيك (نوارهاي لاستيكي) خود را طبق دستورالعمل پزشك بپوشيد.

قرار ملاقات‌هاي تعيين شده با متخصص ارتودنسي خود را از دست ندهيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۹:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :