جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي بيماران ارتودنسي متحرك

رسيدن به نتيجه مطلوب و موفقيت درمان ارتودنسي منوط به همكاري شما مي باشد؛

خواهشمند اين نكات را بدقت رعايت نماييد:

تغذيه

موقع خوردن غذا حتماً دستگاه ارتودنسي متحرك را از دهان برداريد و در جاي مناسب يا جعبه پلاك قرار دهيد. خوردن غذا ممكن است باعث تجمع مواد غذايي يا شكستن پلاك شود. وقتي پلاك در دهان است از نوشيدنيهاي قندي يا مايعات داغ استفاده نكنيد. مصرف شيريني و مواد قندي را محدود كنيد و سعي كنيد تعداد وعده هاي مصرف آن را كاهش دهيد.

بهداشت دهان

در افراد تحت درمان هاي ارتودنسي، مسواك زدن دقيق دندانها نسبت به افراد ديگر از اهميت بيشتري برخوردار است. عدم رعايت بهداشت دهان سبب پوسيدگي دندان و بيماري لثه مي گردد. بعد از غذا دندانها را مسواك بزنيد. پلاك را هم با مسواك تميز نموده و با آب و صابون يا مايع ظرفشويي بشوييد. روزي يكبار از نخ دندان استفاده نماييد. اگر در ناحيه اي لثه شما تورم يا خونريزي دارد، آن ناحيه را بيشتر تميز كنيد. هميشه مسواك خود را همراه داشته باشيد. خمير دندان حاوي فلورايد و دهانشويه ها به بهداشت دهان شما كمك ميكنند.

مراقبت از دستگاه

از پلاك ارتودنسي خود بدقت مراقبت نماييد شكستگي يا مفقود شدن دستگاه علاوه بر هزينه ارتودنسي اضافي دوره درمان را طولاني تر مي كند و براي شما و ارتودنتيست مشكلاتي ايجاد مي كند. در روزهاي اول گذاشتن و برداشتن پلاك را جلوي آينه انجام دهيد. در خارج از دهان پلاك را در جعبه آن قرار دهيد. از قرار دادن پلاك در معرض نور مستقيم خورشيد ، حرارت و آب داغ خودداري نماييد چون موجب تغيير شكل پلاك مي شود. به پلاك مواد شيميايي نزنيد. براي ضد عفوني پلاك فقط از قرصهاي مخصوص استفاده نماييد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

ميزان استفاده از پلاك

از پلاك خود بر اساس برنامه توصيه شده استفاده نماييد. در اغلب موارد استفاده از پلاك متحرك بايد بصورت تمام وقت (۲۴ ساعت) باشد و پلاك فقط در زمان غذا خوردن و مسواك زدن از دهان خارج شود. در صورتي كه وسايل به اندازه ساعات توصيه شده در شبانه روز استفاده نشوند، زمان درمان طولاني مي شود و يا ممكن است نتيجه مطلوب حاصل نشود.

مشكلات احتمالي

بعد از تحويل پلاك ممكن است مقداري درد وفشار در دندانها احساس كنيد كه امري طبيعي مي باشد و بعد از چند روز بر طرف مي شود. صحبت كردن شما ابتدا تحت تأ ثير قرار مي گيرد ولي بعد از چند روز به آن عادت خواهيد كرد. ميتوانيد مطلبي را بلند روخواني كنيد تا زبان با پلاك تطابق پيدا كند. چنانچه در استفاده از پلاك مشكلي داشتيد جهت بررسي به مطب مراجعه كنيد و بدون مشورت استفاده از پلاك را قطع نكنيد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۸:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :