جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي در بزرگسالان چگونه است؟

قطعا همه افراد در سنين بزرگسالي به سلامت و زيبايي دندان هاي خود اهميت خواهند داد. داشتن لبخندي زيبا تنها با داشتن دندان هايي سفيد و رديف ممكن خواهد بود. بسياري از انسان ها به صورت خدادادي از اين موهبت برخوردار هستند، اما تعداد زيادي از افراد نيز براي داشتن لبخندي زيبا نيازمند تخصص و مهارت متخصص ارتودنسي خواهند بود. ارتودنسي بزرگسالان يك راهكار مناسب براي آن دسته از افرادي است كه به دليل عارضه هاي دهان و دندان از داشتن لبخندي زيبا محرومند.

شايد در سال هاي گذشته ارتودنسي بيشتر به كودكان و نوجوانان تعلق داشت اما امروزه اهميت داشتن دندان هايي زيبا و مرتب به جايي رسيده است كه بسياري از بزرگسالان نيز با صرف نظر از سن خود به درمان ارتودنسي روي مي آورند. اگر چه نمي توان از اهميت داشتن لبخندي زيبا گذشت اما لازم به ذكر است كه تنها اين مسئله موجب روي آوردن بزرگسالان به درمان نمي شود. در صورت بروز هرگونه اختلالات و ناهنجاري در ناحيه دندان ها و فكين، خطر ابتلا به مشكلات تنفسي، گوارشي و … نيز در بيماران شدت پيدا مي كند. ضمن اينكه روي هم قرار گرفتن دندان ها و نامرتبي آن ها، خطر آسيب پذيري و پوسيدگي دندان ها را نيز به ميزان چشمگيري افزايش مي دهد. همه اين عوامل دست در دست هم مي دهند تا افراد را به داشتن دندان هاي سالم، زيبا و مرتب ترغيب نمايند.

بيشتر بخوانيد :

مشكلات رايج دندان و فك در سنين بزرگسالي و عوارض آن ها

ناهنجاري هاي فكي – ناهنجاري هاي فكي انواع مختلفي را شامل مي شود اما يكي از شايع ترين اين مشكلات عدم تطابق اندازه فك ها با يكديگر است كه موجب مي شود دندان ها به طور صحيح برروي يكديگر قرار نگيرند. اين ناهنجاري موجب بروز مشكلاتي دنباله دار خواهد شد و جويدن، بلع و هضم غذا را نيز براي بيمار با مشكل مواجه خواهد كرد.

كج بودن دندان ها – در برخي مواقع دندان ها رويشي نامتعارف دارند و به صورت كج در فكين قرا رمي گيرند. در صورتي كه اين مشكل توسط ارتودنتيست رفع نشود، فشاري كه به فك ها وارد مي شود افزايش مي يابد و بيمار در برخي مواقع درد شديدي را در ناحيه فك ها حس خواهد كرد.

نامرتبي دندان ها – روي هم قرارگرفتن دندان ها و وجود فاصله زياد مابين دندان ها هر دو در دسته نامرتبي دندان ها جاي مي گيرند. بي درنگ مي توان گفت اين مشكل يكي از اصلي ترين علل مراجعه بيماران به متخصص ارتودنسي خواهد بود. با چشم پوشي از زيبايي دندان ها، ميتوان به اهميت درمان نامرتبي دندان ها به منظور جلوگيري از آسيب پذيري انها اشاره كرد. در صورتي كه بيمار به نامرتبي دندان هاي خود اهميتي ندهد امكان بروز پوسيدگي دندان ها و بيماري هاي لثه در وي به ميزان چشمگيري افزايش خواهد يافت.

منبع : orthodontist


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :