جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع گروه هاي ارتودنسي پيشگيري

ارتودنسي پيشگيري را مي توان به گروه عمده تعريف كرد . گروه اول، گروهي هستند كه مشكلات فكي در بچه ها وجود دارد كه مي توان با استفاده هاي فانكشنال و يا درمان هاي ارتوپديك كاري كنيم كه وضعيت فكي اين بچه ها درست شود .

گروه دوم درمان ها، گروهي هستند كه بين سايز فكي و سايز دندان ها عدم تناسب وجود دارد يكي از نكات مهم در اين زمينه اين است كه دندان هاي شيري را والدين بايد بدانند كه براي فرزندان خود حفظ كنند . دندان هاي شيري فضاي هستند براي رويش دندان هاي دائمي، استفاده از فضا نگهدارنده ها مي تواند اين فضا را حفظ كند كه در نتيجه بعد از افتادن دندان هاي شيري فضاي آن ها براي رويش دندان هاي دائمي باقي بماند .

بهترين سن درمان ارتودنسي

بهترين سن درمان ارتودنسي به ويژه ارتودنسي ثابت دوره نوجواني و حدود ده تا دوازده سالگي است . در اين دوره اكثر دندان هاي شيري افتاده اند و اغلب دندان هاي دائمي رويش پيدا كرده اند . بنابراين امكان نصب دستگاه ارتودنسي ثابت براي انواع دندان هاي دائمي وجود دارد .

همچنين نوجوانان در استفاده از دستگاه هاي ارتودنسي و رعايت بهداشت دهان و دندان در دوره نوجواني نيز بيشتر است . در دوره نوجواني نسبت به بزرگسالي حركات دندان ها راحت تر خواهد بود بنابراين درمان ارتودنسي بهتر و سريع تر به نتيجه مي رسد و همچنين تداوم بافت لثه هم بهتر و سريع تر صورت مي گيرد . بسياري از ناهنجاري هاي فك با دستگاه هاي ارتودنسي در دوره نوجواني قابل حل است و اگر درمان در اين مقطع زماني صورت نگيرد ممكن است در آينده نياز به درمان هاي وسيع مانند جراحي فك باشد بنابراين به والدين توصيه مي شود براي معاينه به نزد متخصص ارتودنسي بروند .

در موارد خاص نياز به مداخله ي درماني ارتودنسي در سنين پايين تر وجود دارد و در بعضي از موارد خاص به ويژه بزرگي فك پايين در انواع شديد كه معمولا زمينه ارثي و ژنتيك دارد بهتر است درمان ارتودنسي در اين موارد در سنين هجده سالگي صورت گيرد .

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي نامرئي چيست ؟

هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

مزيت ارتودنسي پيشگيري

ارتودنسي پيشگيري به رفع ناهنجاري هاي دهان و دندان كودك مي پردازد و سبب مي شود تا از بروز مشكلات وسيع تر دهان و دندان پيشگيري شود . معمولا با انجام ارتودنسي پيشگيري بهداشت دهان و دندان براي كودكان آسان تر خواهد بود . به همين منظور طول عمر دندان هاي كودك با انجام ارتودنسي پيشگيري افزايش ياقته و از بروز پوسيدگي هاي دنداني پيشگيري مي شود و در نهايت لبخند كودك شما را زيبا تر خواهد كرد.

منبع : orthotips


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :