جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

ارتودنسي دندان چند دهه ايي است كه مورد توجه افراد، مخصوصا بزرگسالان شده است. يكي از دلايل اصلي آن هم پنهان بودن دستگاه ارتودنسي در آن است. اما نكته مهم در اين مدل از ارتودنسي اين است كه هر كسي نميتواند از اين نوع درمان استفاده كند و تنها مخصوص افرادي است كه شدت بي نظمي دنداني در آن ها كم باشد. زيرا توانايي اين دستگاه ارتودنسي در جابجايي دندان كمتر از ارتودنسي نوع ثابت است كه در آن از براكت هاي فلزي استفاده مي شود. ارتودنسي نامرئي انواع مختلفي دارد كه به صورت مختصر به بيان هر كدام از آنها ميپردازيم و سپس فاكتور هاي تعيين كننده هزينه ارتودنسي نامرئي را بيان خواهيم كرد:

بيشتر بخوانيد :

با توجه به اينكه اكثر لوازم و تجهيزات ارتودنسي به صورت وارداتي است و نرخ ارز تاثير زيادي در آن دارد، باعث شده هزينه ارتودنسي نامرئي و ساير روش هاي ارتودنسي مسئله ايي بسيار مهم براي عموم باشد.

به طور كلي نوع ارتودنسي نامرئي، در تعيين هزينه نهايي درمان بسيار تاثير گذار است اما بجز آن فاكتور هاي ديگري در تعيين قيمت نهايي ارتودنسي دندان نقش دارد كه برخي از آن ها به شرح زير مي باشد:

ارتودنسي تك فك باشد و يا براي هر دو فك انجام شود

نوع دستگاه و تجهيزات بكار برده شده براي درمان

نياز و يا عدم نياز به جراحي فك، قبل از ارتودنسي

جنس براكت هاي ارتودنسي (سراميك، فلزي و … )

سن بيمار

داشتن و يا فقدان دندان نهفته

طول مدت درمان بيمار

ميزان و شدت ناهنجاري و بي نظمي فكي و دنداني

ميزان همكاري بيمار در طول درمان

نوع درمان نگهدارنده ارتودنسي كه پس از درمان انجام ميگيرد

بررسي اين فاكتور ها و پيش بيني ميزان هزينه كلي درمان در روز اول توسط متخصص ارتودنسي با معاينات انجام شده، بيان ميشود. هزينه ارتودنسي نامرئي همانند ساير روش هاي درماني، معمولا در طي درمان و با پيشرفت روند درماني فرد اخذ مي گردد. بخشي از هرينه در ابتداي درمان و مابقي آن در طول درمان ، به صورت اقساطي قابل پرداخت مي باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :