جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي ارتودنسي ثابت | مزايا و معايب

روش هاي درماني مؤثري براي مشكل ناهنجاري دهاني وجود كه يكي از آن ها ارتودنسي ثابت مي باشد. در روش ارتودنسي به روش ثابت دندانپزشك با استفاده از ماده ي مخصوص و بدون ضرر براكت ها را بر روي سطح دندان بيمار مي چسباند، و سپس به كمك واير و كش هاي ارتودنسي سبب حركت و صاف شدن دندانها مي گردد. بيمار بايد در اين طول دوره درماني خود دستگاه ارتودنسي را در دهان خود نگه دارد و نمي تواند در اين مدت براكت ها را از دهان خود خارج نمايد. با توجه به حرفه و تخصص متخصص ارتودنسي و نظارت او بر درمان، بيمار مي تواند در طول دوره بازه زماني درمان خود نتيجه ي مطلوبي را براي حل اختلالات دهان و دندان  خود دريافت نمايد

ارتودنسي به روش ثابت چه مزايا و معايبي دارد؟

معايب ارتودنسي ثابت :

به دليل ماهيت طولاني بودن ارتودنسي ثابت و قرار گرفتن طولاني مدت براكت ها و بريس بر روي دندان ها و در صورتي كه بيمار به خوبي رعايت بهداشت دندان و دهان را نداشته باشد دندان هاي او ممكن است دچار تغيير رنگ شوند و جاي دستگاه ها بماند. بيمار ممكن است در ابتداي درمان ارتودنسي به روش ثابت دچار درد شود كه اين موقتي مي باشد و پس از آن كه بريس و سيم ها جاي خود را در دهان باز كردند اين درد كاهش مي يابد يا قطع مي شود و ديگر مشكلي در خوردن غذا و جويدن مواد غذايي نخواهد داشت.

بريس ها و سيم هاي استفاده شده در ارتودنسي ثابت بسيار آسيب پذير بوده و به همين دليل در صورتي كه بيمار از مواد غذايي سفت استفاده كند امكان شكستن آن ها وجود دارد. گاهي ممكن است بيمار در طول دوره درماني خود نتواند به خوبي قبل از درمان صحبت نمايد و دچار اختلال در تكلم شود. و در آخر فرد به دليل آن كه به مدت طولاني و زياد از اين دستگاه ثابت استفاده مي كند احساس خواهد كرد كه زيبايي ظاهري اش كمتر شده يا از بين رفته است.

بهتر است درمان ارتودنسي ثابت را براي فرزندان خود پس از دوران كودكي و بلوغي او انجام دهيد به دليل آن كه بيمار بايد ارتباط و تعامل نزديك تري را با دندانپزشك داشته باشد و همكاري او در اين دوران نيز بيشتر مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

مزايا ارتودنسي ثابت :

ارتودنسي در رفع مشكلات حاد ناهنجاري دندان بهترين انتخاب است به دليل قوي بودن نيرويي كه سيم و بريس ها به برآمدگي  هاي فكي و دندان ها وارد مي كند و با فشار مناسب به دندان ها، دندان ها در رديف درست خود قرار خواهند گرفت.

كساني كه نامرتبي دندان ها و مشكلات فك آن ها بسيار شديد تر مي باشد بهترين گزينه براي انجام درمان ارتودنسي به روش ثابت خواهند بود.

در كل تشخيص انجام ارتودنسي ثابت بر عهده ي دكتر متخصص ارتودنسي مي باشد و به شرط سلامت استخوان و لثه هيچ محدوديت سني براي بيمار وجود ندارد.

هزينه ارتودنسي ثابت نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي به صرفه تر است

منبع : مجله ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :