جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت هزينه ارتودنسي با لمينت

روش ارتودنسي

ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...) براي رفع و درمان نامرتبي دندان‌ها به كار مي‌رود. در شرايطي كه دندان يا دندان‌هايي در محل درست خود قرار نگرفته باشند، مطمئن‌ترين روش براي اصلاح و درمان آن‌ها، روش ارتودنسي است و روش‌هاي ديگر نمي‌توانند جايگزين اين روش شوند. در ايده‌آل‌ترين حالت براي اصلاح طرح لبخند در دندانپزشكي زيبايي نيز دندان‌ها با ارتودونسي رديف مي‌شوند و سپس با موادي مانند لمينت، رنگ و شكل دندان‌ها را با هم موزون مي‌كنند.

روش لمينت

لمينت به عنوان يك روش ارتودنسي سريع بيشتر جنبه‌ي زيبايي دارد تا درماني. اگر دندان‌ها كوچك باشند و يا روي آن‌ها لك يا بدرنگي ديده شود، لمينت و روكش از بهترين گزينه‌هاي ترميمي محسوب مي‌شوند. به طور مثال بيماراني كه دندان‌هاي كوچك داشته و بين آن‌ها فضاي اضافي وجود دارد، لمينت يك گزينه‌ي بسيار راحت براي ترميم است.

گاهي به علت برهم ريختگي‌هاي اندك و يا دلايلي ديگري كه وجود دارد، عمل ارتودنسي صورت نمي‌گيرد و تنها با اضافه كردن يك لايه‌ي جديد بر روي دندان‌ها يعني همان لمينت، لبخند خود را زيبا و جذاب مي‌كنند. افرادي كه درمان با ارتودنسي را آغاز مي‌كنند به مدت يك و نيم تا دو سال درگير اين روش هستند اما در روش لمينت تنها در يك جلسه و يا حداكثر دو جلسه مي‌توان به لبخندي زيبا دست يافت.

بيشتر بخوانيد: ارتودنسي يا كامپوزيت

هزينه‌ ارتودنسي

تعيين دقيق هزينه‌ ارتودنسي تا زمان مشاوره‌ي اوليه و تهيه برنامه‌ي درماني ارتودنسي دندان، امكان‌پذير نخواهد بود. هزينه ارتودنسي دندان مقرون به صرفه بوده و بسته به پيچيدگي‌هاي مشكل متغير است. بيماران مبتلا به مشكلات جدي معمولاً نسبت به مواردي با پيچيدگي كمتر، نياز به زمان اضافه جهت درمان دارند. در طول مشاوره، تخمين هزينه‌ ارتودنسي و توضيح درباره‌ي جزئيات آن‌ها ممكن خواهد بود.

هزينه‌ لمينت

اين نوع درمان داراي دو نوع مختلف لمينت سراميكي و لمينت كامپوزيتي است كه با مواد خاصي از قبيل سراميك يا پرسلن و كامپوزيت ساخته مي‌شوند كه براساس موادي كه در آن‌ها به كار رفته است، كيفيت آن‌ها نيز متفاوت بوده و هزينه‌ي لمينت دندان را تغيير مي‌دهد.

منبع : http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :