جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا ارتودنسي پيشگيري در كودكان با درد همراه است؟

ارتودنسي پيشگيري چيست؟

ارتودنسي ( ارتودنسي ثابت )  كه در سنين ۶ يا ۷ سالگي و در ابتداي رشد دندان‌هاي دائمي در دهان كودك انجام مي‌شود، ارتودنسي پيشگيري نام دارد. زيرا با آن جلوي به وجود آمدن بسياري از اختلالات در بزرگسالي گرفته خواهد شد.

به دليل اين كه در كودكي فك همچنان در حال رشد است، از اين عامل مي‌توان براي حركت دادن دندان‌ها و سرعت بخشيدن به درمان ارتودنسي استفاده كرد.

آيا درمان ارتودنسي دردناك دارد؟

درد ناشي از درمان ارتودنسي در واقع پاسخي كاملاً طبيعي است كه بدن فرد نسبت به تغييرات نشان مي‌دهد. فشاري كه دستگاه‌هاي ارتودنسي بر دهان وارد مي‌كنند موجب درد مي‌شود.

بيشترين درد در ارتودنسي در روزهاي نخست است. عوامل مؤثر بر درد عبارتند از:

  • جنسيت
  • سن
  • آستانه درد
  • استرس

عوامل تأثير گذار بر كاهش درد ناشي از ارتودنسي پيشگيري

  • رژيم غذايي
  • داروهاي مسكن
  • بهداشت دهان و دندان
  • مراجعه به ارتودنتيست

بيشتر بخوانيد :

رژيم و برنامه غذايي كودكان

كودكي كه تحت درمان است بايد از خوردن غذاهاي سفت و چسبنده خودداري كند. اين خوراكي‌ها به براكت‌ها آسيب مي‌زنند. توصيه‌ مي‌شود در هفته‌ اول غذاهاي نرم مانند سوپ، آش و پوره به كودك خورانده شود. والدين بايد در مقابل خواست آنها براي خوردن شكلات و خوردني‌هاي سفت ديگر مقاوت كنند.

داروهاي مسكن مصرفي كودكان

بيشتر كودكان آستانه درد كمي دارند. در صورت نياز به طور حتم ارتودنتيست معالج داروي مسكن لازم را براي كاهش درد تجويز خواهد كرد.

چگونگي بهداشت دهان و دندان

رعايت بهداشت دهان و دندان از مهم‌ترين عوامل تأثير گذار در ارتودنسي است. دندانپزشك بايد صحيح مسواك زدن با وجود براكت‌ها و استفاده از نخ دندان و دهان شويه مخصوص كودكان را به والدين و كودكان آموزش دهد. والدين بايد بر اين كارها نظارت داشته باشند.

مراجعه به موقع به ارتودنتيست

اگر والدين به طور مرتب كودكان را براي معاينه به مطب يا كلينيك دندانپزشكي ببرند، به اين ترتيب بسياري از مشكلات توسط آنها تشخيص و رفع خواهد شد.

منبع : https://www.orthotips.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :