جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم در مورد تغيير سايز انگشتر

وقتي قصد خريد حلقه طلا و انگشتر طلا را داريد، بدون شك آن را اندازه انگشت خود مي‌خريد. اما به مرور زمان ممكن است سايز آن كوچك يا بزرگ شود كه هيچ جاي نگراني ندارد. مي‌توانيد سايز انگشتر را تغيير دهيد. اما شايد اين سوال برايتان پيش بيايد كه اين كار چگونه صورت مي‌گيرد و آيا ضرري هم براي انگشتر دارد؟

در پاسخ بايد بگوييم كه در اغلب مواقع، متخصص‌هاي طلا  و جواهر، انگشتر را برش مي‌دهند تا اندازه آن را بزرگ يا كوچك كنند و سپس دوباره حلقه را جوش مي‌دهند.

براي بزرگ كردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را مي‌كشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات ديگر براي پر كردن اين فاصله بهره مي‌گيرد.

براي كوچك كردن انگشتر هم، تعميركار طلا اول حلقه را برش مي‌دهد و بخش از آن را بريده و كنار مي‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهاي آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دايره‌اي خود بر مي‌گردد.

در انتها هم دقيقا روي همان قسمتي كه برش انجام شده هويه‌كاري انگشتر  انجام مي‌شود. اما عموما انگشترها پس از تغيير سايز، از محلي كه بريده و دوباره هويه‌كاري شده‌اند ضعيف مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه اين برش و جوش‌كاري در كدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زيادي روي آن بخش وارد شود، احتمال شكستن حلقه زياد خواهد بود.

لازم است بدانيد كه تغيير سايز انگشتر بسيار محدود است. يعني اگر قصد داريد حلقه را بيشتر از يك يا دو سايز بزرگ يا كوچك كنيد، بايد بدانيد كه اين امر ممكن نيست. برخي از فلزها هم قابليت تغيير سايز ندارند. مثلا بيشتر جواهرسازها نمي‌توانند حلقه‌هاي تيتانيومي را كوچك يا بزرگ كنند زيرا روش‌هاي سنتي برش و هويه‌كاري روي آن‌ها پاسخ‌گو نيست.

نكته: انگشترهايي كه سنگ جواهر روي خود دارند گزينه‌هاي خوبي براي تغيير سايز نيستند. براي اينكه اول بايد سنگ از روي آن برداشته شود و  اين كار مي‌تواند به سطح سنگ آسيب بزند و آن را خراب كند.

منبع : كيش طلا

رفرنس : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۹:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :