جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا بليچينگ دندان روش ايمني است و اثر آن تا چه مدت باقي مي ماند؟

مطالعات متعددي كه در طول ۵ سال گذشته در مورد بليچينگ دندان انجام شده است، ايمني و كارايي بالاي اين روش را ثابت كرده است. انجمن دندانپزشكي آمريكا، چندين محصول سفيد كننده دندان را تأييد كرده و مجوز خود را به آنها اعطا كرده است. برخي از افرادي كه اين عمل را انجام مي‌دهند ممكن است دچار اندكي حساسيت لثه يا دندان شوند كه البته عوارض سفيد كردن دندان موقتي است و تا پايان دوره درمان به خودي خود برطرف خواهد شد.

از بليچينگ انتظار معجزه نداشته باشيد!

هيچ كس نمي‌تواند واقعاً پيش بيني كند كه با انجام بليچينگ، دندان‌هاي شما تا چه حد سفيدتر خواهد شد. هر مورد از بليچينگ دندان ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. معمولاً بهبود رنگ دندان‌ها در دو مرحله پيش بيني مي‌شود كه رنگ پيش بيني شده براي هر مرحله در دفترچه راهنماي دندانپزشك نشان داده شده است. ميزان موفقيت بليچينگ به رنگ فعلي دندان‌هاي شما و سطح انتظار شما از شدت تغيير رنگ بستگي دارد. براي مثال بليچينگ ممكن است فقط باعث شود كه رنگ دندان‌ها از خاكستري به خاكستري روشن تغيير كند. بليچينگ قادر به سفيد كردن مواد مصنوعي از قبيل رزين‌ها، سيليكانت‌ها و سراميك نمي‌باشد.

اثر بليچينگ دندان تا چه مدت باقي مي ماند؟

سفيدي حاصل از بليچينگ دندان مي‌تواند از ۱ تا ۵ سال، بسته به عادت‌هاي شخصي شما مانند سيگار كشيدن و نوشيدن چاي و قهوه، دوام داشته باشد. در اين زمان شما مي‌توانيد عمل بليچينگ را دوباره انجام دهيد. اين روش مي‌تواند از نظر اقتصادي نيز كم هزينه باشد، زيرا همان گارد دهاني كه قبلاً استفاده كرده‌ايد، احتمالاً اين بار هم قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر آن، مدت زمان درمان جديد بسيار كوتاه‌تر از درمان اصلي اوليه خواهد بود.

هزينه درمان

هزينه‌هاي مربوط به سفيد كردن دندان در كلينيك‌هاي مختلف متفاوت است. اين هزينه به عوامل مختلفي شامل شدت درمان مورد نياز، تعرفه‌هاي دندانپزشك مربوطه، مواد مورد استفاده و خدمات مراقبت بعد از عمل بستگي دارد.

همان طور كه مي‌دانيد هر چقدر يك كلينيك دندانپزشكي معتبرتر باشد، هزينه‌هاي درمان در آن كلينيك بيشتر خواهد بود. همچنين اگر در يك كلينيك از تجهيزات به روز و مدرن و دندانپزشكان با تجربه‌تري بهره مي‌گيرد، هزينه‌هاي آن بيشتر خواهد بود.

علاوه بر آن، هزينه بستگي به آن دارد كه شما كيت سفيد كننده خانگي را انتخاب كنيد و يا مايل به انجام آن با روش‌هاي در مطب باشيد. درمان‌هاي مبتني بر جراحي مانند سفيد كردن دندان با ليزر ، نتيجه سريع‌تر و هزينه بالاتري نسبت به كيت سفيد كننده خانگي دارند. بنابراين هزينه سفيد كردن دندان بستگي به نوع روشي دارد كه شما انتخاب مي‌كنيد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :