جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم درباره ارتودنسي كه شايد ندانيد

ارتودنسي درماني مختص دوران نوجواني نيست و بسياري از بزرگسالان نيز حتي در سنين بالا از اين درمان ارتودنسي بزرگسالان بهره مند مي شوند.پس بهتر است ابتدا كمي در مورد دندان ها توضيح دهيم. دندان ها در بسياري از افراد در زاويه درست و فاصله مناسب از هم رويش نمي كنند. در بعضي افراد دندان ها ممكن است خيلي نزديك به هم يا روي هم رويش پيدا كنند و بدين ترتيب نامرتب و شلوغ خواهند بود.

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي علم تصحيح روابط نامناسب فك و دندان و جفت و رديف كردن دندان هاي نامنظم است. درنهايت، با انجام ارتودنسي مشكلات مربوط به نظم، ترتيب و قرارگيري دندان ها در فك برطرف شده و فرد مي تواند با كيفيت بهتري غذا بخورد و از زيبايي بيشتري هنگام صحبت كردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

دوره درمان ارتودنسي چند سال است؟

درمان ارتودنسي به طورمعمول حدودا يك سال ونيم تا ۲سال و نيم طول مي كشد، البته به دنبال آن براي حفظ روابط بين دنداني بايد تا مدتي از پلاك نگهدارنده استفاده كرد. همانطور كه گفته شد، مدت و زمان بستگي به نوع درمان و سن بيمار هم دارد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي ثابت چيست؟

دراين نوع ارتودنسي اجزاي كوچكي به نام «براكت» توسط مواد دندانپزشكي روي سطح دندان چسبانده مي شود و بدون اينكه به دندان آسيبي برساند، توسط سيم ها و كش هايي مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر سوق داده مي شود. در اين روش ارتودنسي همه اين اجزا ثابت بوده و بيمار نمي تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج كند. اين روش ارتودنسي معمولا براي درمان هاي دنداني قابل اجراست، زيرا علاوه بر حركت دادن دندان ها، ريشه هاي آنها را هم حركت مي دهد، بنابراين ارتودنتيست كنترل بيشتري روي دندان ها دارد.

ارتودنسي متحرك چيست؟

از فك بالا و پايين بيمار قالب گرفته شده و پلاك بالا و پايين ساخته مي شود. اين روش مزيت هاي خاص خود را دارد؛ از جمله بيمار مي تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بيرون آورده و بعد از استفاده ازمسواك و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. اين روش براي افرادي كه سن كمتري دارند بهتر است، زيرا علاوه بر مشكلات دنداني، مي تواند ناهنجاري هاي استخواني فك ها را نيز رفع كند ولي در انجام حركات دنداني محدوديت دارد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۳:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :