جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت پلاتين با طلاي سفيد چيست؟

با اينكه طلاي سفيد و پلاتين هر دو سفيد هستند اما در ظاهر با هم تفاوت‌هايي دارند. اين تفاوت به‌ويژه در اثر گذر زمان بيشتر نمايان مي‌شود. پلاتين بسيار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتيجه، به مرور زمان درخشندگي خود را از دست مي‌دهد و رنگي مات با سايه‌اي از سبز پيدا مي‌كند. براي بازگرداندن درخشندگي و جلاء به پلاتين بايد آن را پوليش بزنيد. طلاي سفيد زنگار نمي‌گيرد اما روكش روديوم آن به مرور زمان از بين مي‌رود. در نتيجه‌ي اين امر، رنگ زرد طلا از زير آن بيرون مي‌آيد. براي اينكه درخشش و شفافيت طلاي سفيد دوباره به آن بازگردد، لازم است روكش روديوم آن را تمديد كنيد.

همچنين، پلاتين، آلرژي‌ايمن است: يعني هرگز موجب آزردگي يا خارش پوست نمي‌شود. اما در آلياژ طلاي سفيد، ممكن است از نيكل فراواني استفاده شود كه منجر به بروز خارش، قرمزي يا آزردگي پوست مي‌شود. البته اگر طلا با روديوم روكش شده باشد، مانع از برقراري تماس نيكل با پوست مي‌شود. در اين موارد بايد حواستان به تمديد روكش روديوم باشد.

مصنوعاتي كه با پلاتين ساخته مي‌شوند سنگين‌تر از نمونه‌هاي ساخته شده با طلاي سفيد هستند. بنابراين، پيش از خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد كه قطعه طلاي سفيد يا پلاتين انتخابي خود را آيا قرار است هر روز استفاده كنيد يا فقط براي مناسبت‌هاي خاص! مسلماً محصول سنگين براي استفاده‌ي روزانه چندان گزينه مناسبي نيست.

توجه داشته باشيد كه در زبان عاميانه گاهي به پلاتين هم طلاي سفيد گفته مي‌شود در حالي‌كه پلاتين فلزي متفاوت است و در مقايسه با طلا مقاوم‌تر، كمياب‌تر و رنگ آن درخشان‌تر از طلاي سفيد است.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :