جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصالت طلا و جواهر دست دوم

خريد طلا و جواهر دست دوم يا به صورت آنلاين از طلا فروشي آنلاين  يا در طلافروشي‌ها بايد با ذهني باز، اما قلبي كنجكاو انجام شود. به عنوان يكي از بايدها و نبايدهاي خريد طلا، براي اينكه خريد مطمئني داشته باشيد و پول خود را در جاي درست خرج كنيد، بسيار مهم است كه اصالت كالا را قبل از نهايي شدن معامله بسنجيد تا از نااميدي بعد از خريد جلوگيري كنيد.

اگر تصميم داريد تا طلا و جواهر دست دوم را از دست بخريد، بايد خودتان اصالت طلا را بسنجيد. نحوه بررسي اصالت طلا و جواهر و تشخيص تقلب و اصل بودن آن به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد، از جمله:

كدهاي روي طلاي و جواهر – روي تمام طلا و جواهرها كدهايي وجود دارد كه آنها با توجه به عياري كه دارند فرق مي‌كند. به عنوان مثال ممكن است بر روي طلايي عدد 925 حك شده باشد كه اين عدد نشان مي‌دهد كه كالاي شما 92.5 درصد از طلاي خالص ساخته شده است.

·        برندها - بسياري از برندها نام خود را بر روي طلا و جواهر حك مي‌كنند، بنابراين هنگام خريد طلاي دست دوم برندهاي به دنبال اين باشيد. البته اين موضوع ممكن است در ميان برندهاي ايران خيلي مرسوم نباشد، اما در جهان و براي برندهاي بزرگ جهان اين كار عرف است.

·        تست آهنربا - براي بررسي اصل بودن طلاي خود، سعي كنيد آزمايش آهنربا را انجام دهيد. طلاي واقعي به آهنربا نمي‌چسبد. جواهرسازان از روش‌هاي علمي بيشتري مانند آزمايش اسيد يا XRF استفاده مي‌كنند، كه در آن با اشعه ايكس طلا و جواهر و اصل بودن آن را تشخيص مي‌دهند. اگر جواهر دست دوم مي‌خريد و روي آن الماس دارد مي‌توانيد در مقاله تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس در خانه، از اصل بودن نگين‌هاي آن نيز مطمئن شويد.

·        فاكتور و شناسنامه – طلاي دست دوم نيز در طلافروشي‌ها با فاكتور خريد و فروش مي‌شود، بنابراين مي‌توانيد با مشاهده فاكتور و شناسنامه كالا از اصالت آن مطمئن شويد. البته اسنادي كه همراه با طلا و جواهر دست دوم است نيز مي‌تواند جعلي باشد، بنابراين بسيار مراقب باشيد! به دنبال اشتباهات املايي، متني يا چاپ مبهم يا دستور زبان بد در آنها باشيد.

·        خريد از طلافروشي معتبر - توصيه مي‌كنيم بررسي اصالت كالا را به دست افراد متخصص و با اعتبار بازار بسپاريد و سراغ طلا و جواهر دست دومي برويد كه ديگر نياز به بررسي اصالت آنها نباشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۵:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :