جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آماده‌سازي براي فروش طلاي دست دوم

بسته به اينكه طلا و جواهر دست دومتان را كجا مي‌فروشيد، جلا دادن دوباره به آن مي‌تواند در به فروش رساندنش به قيمت مناسب، تفاوت بسيار زيادي ايجاد كند. گاهي اوقات تنها چيزي كه يك يادگاري قديمي و رنگ‌ورورفته نياز دارد، كمي تميزكاري است تا دوباره برق بزند.

پيشنهاد مي‌كنيم براي تميز كردن طلا و درخشش دوباره، از كمي آب گرم با مقداري مايع ظرف‌شويي استفاده كنيد. براي تميز كردن ملايم كالاي‌تان، از مسواكي با موهاي نرم استفاده كنيد (مسواك زبر ممكن است روي طلا يا برخي جواهرات ديگر خش بيندازد). بعد بگذاريد تا كاملا خشك شود. اگر قطعه جواهر نياز به پودر پاك‌كننده‌ي بيشتري دارد، خودتان هم مي‌توانيد با نمك، جوش شيرين و مايع‌ ظرف‌شويي مقداري تميز‌كننده‌ي جواهر خانگي درست كنيد.

براي بعضي اقلام، از يك حمام درست‌وحسابي با مواد تميزكننده دندان مصنوعي يا مقداري سركه، يا اسپري ويندِكس هم مي‌توان براي اين ترفند استفاده كرد.

اگر در مورد اينكه خودتان اين قطعه را تميز كنيد ۱۰۰ درصد مطمئن نيستيد، طلافروشان در بازار تهران تهران به شما توصيه مي‌كند از يك متخصص كمك بگيريد:

حتي بعضي از طلا و جواهرفروشان شايد به طور رايگان آن را تميز كنند. هشدار: تميز كردن نادرست مي‌تواند به جواهرات صدمه بزند و حتي خراب‌شان كند. اگر از روش تميز كردن جواهر يا گوهر اطمينان نداريد، اجازه بدهيد حرفه‌اي‌ها اين كار را انجام دهند. هرگز طلا و سنگ‌هاي قيمتي را با كلر تميز نكنيد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

در تمام صنعت طلا و جواهر از محصولات تميزكننده مبتني بر آمونياك استفاده مي‌شود، اما اين محصولات مي‌تواند به برخي از سنگ‌هاي قيمتي آسيب برساند. امتحان‌شان كنيد تا ازشان اجتناب كنيد. بهترين نكته‌ي تميز كردن اين است كه با اطمينان بهترين تميزكننده‌ها را بشناسيد و براي جواهرات‌تان از آنها استفاده كنيد و اين كار را با دقت انجام دهيد.

اگر جنس‌تان نياز به تعمير دارد، باز هم بهترين كار سپردن اين كار به افراد حرفه‌اي است. اگر ندانيد داريد چه كار مي‌كنيد، ممكن است بعدا باعث خرابي جنس بشويد كه تاثير زيادي بر ارزش آن مي‌گذارد. اگر فقط به دنبال اين هستيد كه طلاي دست دوم خود را براي مصرف شخصي دوباره قابل‌استفاده كنيد، در هر صورت شما مختاريد. ولي اگر تصميم‌تان براي فروش آن جدي است، بگذاريد اول يك حرفه‌اي نگاهي به آن بيندازد.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :