جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع روش‌ها و بريس‌هاي ارتودنسي

با تمام پيشرفت‌هاي اخير در ارتودنسي، بريس‌هاي نگهدارنده‌ي دندان‌ها هرگز روان و آسان‌تر نشده‌اند. امروزه انواع ارتودنسي دندان، ابزارها و درمان‌هاي بسيار پيشرفته‌اي در دسترس هستند از جمله موارد زير:

بريس‌هاي فلزي

بريس‌هاي فلزي قديمي از براكت‌هاي استاندارد فلزي ساخته شده‌اند. اين‌ها رايج‌ترين نوع بريس‌هاي ارتودنسي هستند و در طول سال‌هاي اخير شيك‌تر و راحت‌تر شده‌اند. اگر بريس‌هاي فلزي را انتخاب كنيد، مي‌توانيد رنگ باندهاي پلاستيكي آن را به سليقه‌ي خود انتخاب كنيد تا جذاب‌تر و منحصربه‌فرد به نظر برسيد.  ارتودنسي ثابت دندان با براكت‌هاي فلزي پركاربردترين نوع ارتودنسي ثابت است و مشخص‌ترين آن‌ها نيز به شمار مي‌رود.در هر حال بريس فلزي تنها روش درمان مشكلات شديدي است كه مي‌توان آن‌ها را با ارتودنسي اصلاح كرد.

بريس‌هاي سراميكي يا شفاف

همه‌ي براكت‌هاي بريس‌ها الزاماً فلزي نيستند. اگر دوست داريد كه بريس‌هاي شما كمتر نمايان باشد، ممكن است بريس‌هاي شفاف گزينه‌ي مناسبي براي شما باشند. عملكرد بريس‌هاي شفاف مانند بريس‌هاي فلزي است و فقط براكت‌هاي آن از مواد شفاف ساخته شده‌اند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

ارتودنسي ديمون

ارتودنسي ديمون يك روش انقلابي براي درمان افرادي است كه مي‌خواهند بدون حذف دندان‌هاي سالم و يا استفاده از پالاتال اكسپندر (palatal expander) يا وسيع‌كننده كام، زيبايي چهره‌ي خود را بهبود بخشند و به يك لبخند زيبا و طبيعي دست يابند.

در ارتودنسي ديمون كه به آن سيستم با درب‌هاي خود باز شونده نيز مي‌گويند، نيازي به استفاده از وايرهاي پلاستيكي يا فلزي نيست. در اينجا از نيروهاي بيولوژيكي محسوس سبك استفاده مي‌شود كه اين منجر به درمان راحت و سريع‌تر بيمار مي‌شود و همچنين به تنظيمات كمتري نياز دارد.

تكنيك ارتودنسي لينگوال

ارتودنسي لينگوال، دندان‌ها را از طريق استفاده از بريس‌هاي جامدي كه به سمت داخلي يا سمت لينگوال دهان متصل مي‌شوند، اصلاح مي‌كند. اين روش براي اصلاح دندان‌ها، از اصولي همانند بريس‌هاي معمولي جامد پيروي مي‌كند. ارتودنسي لينگوال از نظر تكنولوژي، ابزارها و وصل كردن به دندان‌ها؛ به يك دندانپزشك يا ارتودنتيست حرفه‌اي با مهارت و تجربه بالا نياز دارد.

بريس‌هاي نامرئي

در ارتودنسي نامرئي از مجموعه‌اي شفاف كه قابليت جابجايي دارد استفاده مي‌شود؛ اين مجموعه به صورت سفارشي براي هر فرد تهيه و به دندان‌هاي او وصل مي‌شود. هر مجموعه‌ي جديد از الاينرهاي نامرئي، يك تغيير كوچك بر روي دندان‌هاي شما اعمال مي‌كند. استفاده از الاينرهاي نامرئي بسيار راحت است، زيرا آن‌ها از مواد قابل ‌انعطاف و درست به اندازه‌ي دندان‌هاي شما ساخته شده‌اند. همچنين به دليل اينكه اين الاينرها قابليت جابجايي دارند، شما مي‌توانيد در هنگام غذا خوردن، نوشيدن، مسواك كردن و نخ دندان كشيدن آن‌ها را بيرون بياوريد؛ بنابراين رعايت بهداشت و حفظ سلامتي دهان و دندان نيز راحت‌تر است.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :