جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مقايسه ارتودنسي نامرئي با فلزي

دندان‌هاي نامرتب و كج مي‌توانند منجر به سايش نامناسب دندان‌ها و درد فك شود. براكت‌هاي دنداني، دندان‌ها را صاف مي‌كنند، فك را جهت مي‌دهند و فاصله بين دندان‌ها را براي داشتن لبخندي جذاب‌تر و دندان‌هايي با عملكرد بهتر تنظيم مي‌نمايند. هر نوع براكت داراي مزايا و معايبي است و تصميم بايد با مشاوره متخصص ارتودنسي دندان انجام شود.

مزاياي ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين)

تعداد روزافزوني از بيماران به سمت براكت‌هاي شفاف كشيده مي‌شوند، كه مي‌تواند دندان‌ها را، صاف نمايد و لبخند شما را بهبود دهد. سيستمي مانند اينويزيلاين از الاينرهاي شفاف براي اعمال نيرو به دندان‌ها براي تغيير مكان مناسب استفاده مي‌كند.

اين براكت‌ها به سختي قابل توجه هستند، و باعث شده اين گزينه درمان انتخاب مناسبي هم براي بزرگسالان و هم براي نوجواناني كه نگران حفظ ظاهر خود هستند، باشد.

اينويزيلاين همچنين از بسياري جهات ديگر راحت‌تر است. قالب‌هاي دنداني مي‌توانند در هنگام غذا خوردن و براي انجام فرآيندهاي بهداشت دندان برداشته شوند، بنابراين بيماران مي‌توانند به طور طبيعي از تمام غذاهاي مورد علاقه خود لذت ببرند و به صورت طبيعي مسواك بزنند و نخ دندان بكشند. علاوه بر اين، بيمار مسئول تعويض براكت‌ها با توجه به برنامه ارائه شده است، بنابراين مراجعات كمتري به متخصص ارتودنسي براي انجام تنظيمات نياز خواهد بود. شما تنها براي بررسي منظم به مطب مراجعه خواهيد كرد.

بيشتر بخوانيد : تعرفه ارتودنسي

مزاياي براكت فلزي

برخي از بيماران ممكن است به براكت‌ها و سيم‌هاي معمول بهتر از اينويزيلاين پاسخ دهند. با اين حال، به اين معنا نيست كه شما بايد براي سال‌ها دهاني پر از فلز داشته باشيد. سيم‌كشي فلزي قديمي( ارتودنسي ثابت) ، به صرفه‌ترين جايگزين هستند. براكت‌هاي پلاستيكي و سراميكي به علت هزينه بالاتر مواد و هزينه‌هاي نگهداري اضافي گران‌تر هستند.

براكت‌هاي شفاف سراميكي از مواد سراميكي تشكيل شده و به همان شيوه براكت‌هاي فلزي كار مي‌كنند اما بسيار كمتر روي لبخند شما جلوه مي‌كنند. سيم‌كشي‌ها هنوز هم از فلز ساخته مي‌شوند، اما براكت‌ها بسيار كمتر از براكت‌هاي فلزي استاندارد قابل توجه هستند. در موارد بسيار پيچيده، اين رويكرد ممكن است يك جايگزين خوب باشد.

متخصص ارتودنسي‌ مي‌تواند به شما توصيه كند كه آيا مورد شما با تجهيزات ارتودنسي معمول درمان مي‌شود و يا ارتودنسي نامرئي مي‌تواند به شما در دستيابي به اهداف مربوط به لبخندتان كمك كند.

چه شما از براكت‌هاي نامرئي و يا از براكت‌هاي فلزي و سيم كشي استفاده كنيد، در هر صورت شما از سرمايه گذاري خود در درمان ارتودنسي، بهره زيادي خواهيد برد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :