جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزاياي خريد سكه

اگرچه بازار سكه و ارز هميشه مورد توجه بوده است، اما اين بازار با توجه به نوسانات و التهابات بازار بسيار تغيير پذير است. يكي از مهم‌ترين مواردي كه در بازار سكه تاثير مستقيم دارد، قيمت ارز در ايران است. در طي چند سال اخير شاهد بوديم كه با افزايش قيمت ارز و دلار در ايران، قيمت سكه تيز با افزايش بسياري همراه بوده است و اين موضوع، اين بازار را براي سرمايه گذاري بازاري پر ريسك كرده است.

با اين حال، بايد توجه داشته باشيد كه سرمايه گذاري روي طلا و سكه مي‌تواند اقتصاد كشور را دچار اختلال كند. در حالي كه در اقتصاد پويا سود سرمايه بايد از چرخش سرمايه در كارخانه‌ها ناشي شود، اين اقتصاد بيمار است كه سرمايه گذاري روي طلاي دست دوم و سكه را به يك سرمايه گذاري پرطرفدار تبديل كرده است.

بيشتر بخوانيد : خريد دستبند طلا

مزاياي خريد سكه شامل موارد زير مي‌شود:

قابليت نقد شدن بالا

سكه نيز مانند طلاي دست دوم به هيچ عنوان نفروخته باقي نمي‌ماند. خريد و فروش سكه در ايران به ميزاني افزايش پيدا كرده است، كه به راحتي مي‌توان در هر زمان آن را فروخت و تبديل به پول نقد كرد.

بازدهي بالا در سود

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث شده است مردم به خريد و فروش سكه روي آورند، اين است كه اين كالا به خوبي مي‌تواند ميزان بازدهي سود خوبي داشته باشد خريد سكه نياز به سرمايه ميلياردي ندارد و نيازي نيست هزينه خريد خانه را براي خريد سكه بگذاريد. شما مي‌توانيد با خريد سكه يك گرمي و ربع سكه، سرمايه گذاري خود را آغاز كنيد و به مرور زمان آن را افزايش دهيد.

تقلب كمتر در سكه‌هاي وكيوم شده

خريد سكه به صورت وكيوم شده و زير نظر بانك مركزي، مي‌تواند ميزان خريد سكه تقلبي را كاهش دهد و مطمئن باشيد كه كالايي كه مي‌خريد اصل است. اين مزيت نسبت به طلاي دست دوم، مزيت خوبي است و خيال خريدار را نسبت به آنچه مي‌خرد مطمئن مي‌كند. البته كه خريد طلاي دست دوم از جاي مطمئن هيچ‌گونه نگراني براي خريدار به وجود نمي‌آورد.

اما با اين حال، بازار سكه مانند ديگر بازارهاي سرمايه گذاري معايبي دارد كه شامل موارد زير مي‌شود:

نگهداري

نوسان بسيار

بازار سكه و قيمت آن ارتباط مستقيمي با نوسانات بازار ارز و طلا دارد. حتي قيمت سكه در بازار ايران تاثيرپذيري بسياري از شرايط سياسي و اقتصادي ايران و جهان دارد. بنابراين ريسك خريد سكه با توجه به ميزان بالاي تحولات در جهان بسيار بالاست و ممكن است با خبري قيمت آن كاهش پيدا كند.

محدوديت در خريد

خريد سكه برخلاف خريد طلا دست دوم با محدوديت مواجه است و شخصي كه قصد سرمايه گذاري دارد، نمي‌تواند به صورت يكباره و تعداد زياد سكه خريداري كند. اين در حالي است كه خريد طلاي دست دوم محدوديتي در خريد ندارد و مي‌توانيد مناسب بودجه‌اي كه داريد طلاي دست دوم خريداري كنيد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :