جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

علائم عفونت ايمپلنت دندان چيست؟

باكتري‌ها، مي‌توانند براي لثه خطرناك باشند. دليل اين است كه به استخوان فك آسيب وارد مي‌كنند. اين موضوع دندان پزشك هاي زيادي را نگران كرده است. اين عفونت، ناشي از كاشت ايمپلنت دندان است كه رقابتي را بين سلول هاي اصلي بدن با پاتوژن هاي عفونت‌زا راه مي‌اندازد. همين امر باعث مي شود تا باكتري ها، عفونت را به وجود ‌آورند.

هنگامي كه باكتري‌ها حمله مي‌كنند، دهان و لثه با واكنش التهابي برمي‌خورد. اگر بهداشت دهاني به خصوص بعد از جراحي رعايت نكنيد، دچار عفونت ايمپلنت دندان مي‌شويد. با مسواك زدن و نخ دندان مي‌توانيد تا حد زيادي، اين مشكلات را كمتر كنيد.

نشانه هاي عفونت ايمپلنت دندان

اگر دچار تورم شديد، تب مداوم و خونريزي ۲۴ ساعته داشته باشيد يعني كه دچار عفونت شده ايد. در اين مواقع بايد با دندان‌پزشكتان تماس بگيريد و او را در جريان قرار دهيد. هرچه زودتر جلو عفونت خود را بگيريد نتايج بهتري هم مي‌گيريد.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

عوارض عدم درمان عفونت

بسياري از افراد خطرناك بودن عفونت را جدي نمي‌گيرند. عارضه هاي بدي كه عفونت به همراه خود دارد را بايد جدي بگيريد. حتماً زماني كه دچار درد و عفونت شديد، سريعاً براي درمان آن اقدام كنيد در غير اين صورت، مجبوريد درد زيادي را تحمل‌كنيد.

يكي از خطرناك بودن عفونت ايمپلنت دندان آنجايي است كه باكتري هاي زيادي استخوان فك شما را خراب مي‌كنند و مجبور مي‌شويد تا قسمتي از فك كه دچار عفونت شده‌اند را برداريد. همچنين بخشي از ريشه هاي دندان فك بالا به سينوس ها ارتباط دارد و باكتري ها توانايي رسيدن به بافت هاي نرم سينوس ها را دارند در نتيجه عفونت سينوس‌ها را به وجود مي‌آورند.

از ديگر خطر هاي درمان نكردن عفونت ايمپلنت، از دست دادن دندان هاي ديگرتان است. اما اگر به موقع به درمان بيماري تان برسيد، دچار اين اتفاقات ناگوار نمي‌شويد.

آيا عفونت ايمپلنت دندان را مي‌توان درمان كرد؟

با همه مشكلاتي كه عفونت ايمپلنت مي‌تواند به وجود بياورد، اما درمان آن كاملاً امكان پذير است. دندان پزشك شما، مي‌تواند با ليزر كردن جلوي روند عفونت را بگيرد. حتي اگر عفونت به جايي برسد كه عفونت به فك شما نفوذ كرده باشد و مجبور باشيد پيوند استخوان فك انجام دهيد، اين كار شدني است. حتماً وقتي عفونت مشاهده كرديد با پزشك خود تماس بگيريد تا بهترين راه درمان را براي شما تجويز كند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۹:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :