جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت ارتودنسي و جراحي فك

ناهنجاري فكي برخي از بيماران به گونه ايي است كه به تنهايي با ارتودنسي درمان نمي شوند. اين گروه از بيماران نياز به ارتودنسي ثابت دو فك به همراه جراحي فك  بعد از سن ۱۸ سالگي دارند. در اين شرايط قيمت ارتودنسي به علت دو مرحله اي بودن ارتودنسي ، پيچيدگي درمان ، زمان بيشتر درمان و … بيشتر خواهد بود. البته قسمت عمده هزينه كلي درمان، مربوط به جراحي فك است.

هزينه ارتودنسي يك فك

در برخي افراد بي نظمي دنداني عمدتا در فك پايين و به خصوص در جلوي فك پايين است. در اين شرايط ممكن است فرد فقط به دنبال ارتودنسي فك پايين باشد و به فك بالا اعتنايي نكند. بايد دانست كه ارتودنسي ثابت در اكثر موارد به دلايل فني و تكنيكي بايد به صورت دو فك باشد و ارتودنسي يك فك معمولا علمي نيست. گاهي بي نظمي دنداني فقط در فك بالا است يا بي نظمي دندان در هر دو فك است ولي دندان هاي بالا از نظر بيمار بيشتر ديده مي شوند و نامرتبي آنها مهم ترند و شايد فرد به دلايل مالي يا … تمايل به ارتودنسي فقط در فك بالا داشته باشد. ولي به هر حال متخصصين ارتودنسي اغلب هر دو فك را تحت درمان ارتودنسي قرار مي دهند زيرا لازمه نتيجه مناسب ارتودنسي و ثبات بلند مدت درمان ، انجام ارتودنسي ثابت در هر دو فك است.

هزينه ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي يكي از پرطرفدارترين روش هاي ارتودنسي بوده و مهمترين دستگاه هاي نامرئي شامل اينويزيلاين  (Invisalign)  ، الاينرها و ساير دستگاه هاي شفاف ارتودنسي هستند. هزينه ارتودنسي نامرئي به دليل پيچيدگي ، هزينه‌هاي لابراتور، تعداد پلاك‌ها ، تكنولوژي پيشرفته و طول درمان ، در مقايسه با ساير روش‌هاي ارتودنسي بالاتر است. در ارتودنسي نامرئي ، دستگاه هاي ارتودنسي متحرك شفاف متعدد به تناوب و در طول درمان به بيمار داده مي شود و به اين وسيله دندان هاي بيمار به تدريج حركت مي كنند، هر يك از اين دستگاه ها طوري ساخته شده اند كه تغيير كوچكي در موقعيت دندان بر اساس طرح درمان  بدهند و مجموع اين تغييرات كوچك باعث اصلاح بي نظمي دنداني خواهد شد. پرطرفدارترين دستگاه هاي ارتودنسي نامرئي اينويزيلاين ها هستند كه ظاهر خوبي دارند. از آنجايي كه عمده وسايل و مواد ارتودنسي وارداتي هستند و با توجه به نوسان نرخ ارز ، نمي توان هزينه يا قيمت ارتودنسي نامرئي را در مقاله ذكر كرد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

هزينه سيم كشي دندان به روش ديمون

ارتودنسي ديمون يكي از روشهاي گران قيمت درمان و اصلاح ناهماهنگي دندان ها است. ارتودنسي با اين روش راحت تر بوده و دندان درد كمتري دارد و طول دوره درمان نيز اندكي كمتر است. اين روش ناراحتي كمتري دارد و همچنين نياز بسيار كمي به جلسات تنظيم سيم دارد و بنابراين مي توان فاصله بين جلسات ويزيت ارتودنسي افزايش داد كه مزيت مهمي براي مراجعين پرمشغله يا مراجعين از شهرهاي دور است. مهمترين مزيت ارتودنسي ديمون اين است كه ميزان فشاري كه به دندان ها وارد مي كند كم و ملايم است بنابراين بيمار را آزار نمي دهد و بيمار با آن ها احساس راحتي مي كند. روند درمان با وجود اين براكت ها سريع تر است و در واقع طول دوره درمان نيز با ديمون كمتر از ساير سيستم هاي ارتودنسي مي تواند باشد. اگر چه هزينه شروع درمان ارتودنسي ديمون مي تواند زياد باشد اما مي توان گفت به نوعي صرفه جويي در زمان و  هزينه است چون تعداد مراجعات به مطب متخصص ارتودنسي را كم مي كند. با توجه به اينكه عمده وسايل  ارتودنسي وارداتي هستند و با توجه به نوسان نرخ ارز ، نمي توان هزينه يا قيمت ارتودنسي ديمون را در اين مقاله اعلام كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :