جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت در درمان ارتودنسي كودكان و بزرگسالان

اگر در كودكي از براكت‌ها استفاده كرده‌ايد، به احتمال زياد تجربه آن در بزرگسالي متفاوت خواهد بود. نوآوري در ارتودنسي باعث شده كه براكت‌ها نسبت به گذشته راحت‌تر عمل كنند. علاوه بر اين، اين نوآوري گزينه‌هاي بسياري را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

همچنين استفاده از براكت‌هاي پيشرفته، درمان را سريع‌تر و آسان‌تر از گذشته مي‌كنند. امروزه فناوري ديجيتال به ارتودنتيست‌هاي شما اين امكان را مي‌دهد كه به تصوير كاملي از دهان شما دست يابند. بنابراين براي تهيه قالب از دندان‌ها نيازي به استفاده از خاك رس نيست.

اگرچه هيچگاه براي قرار دادن بريس‌ها دير نيست، اما تفاوت‌هايي بين براكت‌هاي نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد كه بايد نسبت به آنها آگاه باشيد. مزيت درمان ارتودنسي اوليه در كودكان و نوجوانان اين است كه استخوان‌ها هنوز در حال رشد هستند. اين امر باعث لغزنده‌تر بودن آن مي‌شود. در هنگام انجام ارتودنسي، سالم بودن دندان‌ها و لثه‌هاي شما امري بسيار مهم است. بنابراين بايد هرگونه بيماري لثه‌اي تحت كنترل باشد. بيماري‌هاي لثه به طور گسترده در بزرگسالان شايع‌تر است.

بيشتر بخوانيد :

 ارتودنسي سريع

ارتودنسي نامرئي

همچنين در افراد بزرگسال ممكن است دندان‌هاي از بين رفته يا ريزش استخوان كه توانايي پشتيباني از دندان را ندارد، وجود داشته باشد. بنابراين ممكن است قبل از انجام ارتودنسي به درمان لثه يا درمان‌هاي دندانپزشكي نياز داشته باشيد. معاينه‌ها و تميز كردن هاي مكرر توسط دندانپزشك، اغلب براي بزرگسالان لزومت بيشتري دارد. اين مي‌تواند به سالم ماندن لثه‌ها و دندان‌ها در حين درمان كمك كند. زير دندان‌هاي بزرگسالان نسبت به رشد و ساخت پلاك حساس تر هستند.

زمان درمان ارتودنسي در بزرگسالان به طور متوسط طولاني‌تر از ارتودنسي كودكان است. براي تعيين مدت زمان ارتودنسي حتماً بايد با متخصص ارتودنسي مشورت كنيد. اما اين درمان به طور متوسط در حدود دو سال به طول مي‌انجامد. عادت‌هاي بزرگسالي مي‌تواند بر روي مراقبت از ارتودنسي تاثير گذار باشد. بنابراين پيروي از دستورالعمل‌هاي ارتودنسي و مراقبت از دندان‌هاي خود بسيار مهم است.

در آخر به ياد داشته باشيد كه هيچگاه براي انجام ارتودنسي دير نيست. معالجه ارتودنسي مي‌تواند تاثير چشمگيري بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد و لبخندي زيبا را به شما ارائه دهد

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :