جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اقدامات قبل از اعمال آرايش صورت

براي اينكه مواد آرايشي به راحتي و اصولي بر روي صورت شما قرار بگيرند و ماندگاري خوبي  هم داشته باشد بايد پيش از شروع آرايش ساده صورت ، مقدمات آن را فراهم كنيد. در اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه ما باشيد تا برخي از كارهايي كه پيش از شروع آرايش بايد انجام دهيد آشنا شويد.

۱. شستشوي كامل و اصولي صورت

قبل از اينكه بخواهيد آرايش صورت ساده اي آغاز كنيد صورت خود را با مواد پاك كننده بشوييد. (با صابون شستشو ندهيد زيرا اغلب صابون ها ميتواند كيفيت پوست را براي اعمال آرايش كاهش دهند )

صورت خود را با آب ولرم بشوييد تا نرم تر شود اما اينكار را با آب داغ و با دماي بالا انجام ندهيد

۲. پوست خود را به درستي لايه برداري كنيد

لايه برداري لزوما دقيقا پيش از شروع آرايش انجام شود، بلكه اينكار بايد به صورت هفتگي در نظر گرفته شود. لايه برداري به باز شدن منفذهاي پوستي و افزايش تهويه آن كمك ميكنند. اما بيشتر از يك بار در هفته لايه برداري نكنيد زيرا به پوست آسيب ميرسد.

بيشتر بخوانيد :

لايه برداري را به دو صورت زر انجام دهيد:

مراجعه به متخصص پوست: معمولا يك بار در ماه كافي است چون لايه برداري پزشكي به صورت عميق صورت ميگيرد.

خريد ماسك هاي لايه برداري: معمولا هفته اي يك بار كافي است و لايه برداري سطحي تر است.

استفاده از مرطوب كننده ها را فراموش نكنيد

اين محصولات باعث مي شوند كه مواد آرايشي به شيوه اي مناسب تر روي صورت شما قرار بگيرند. مهمترين نكته در انتخاب مرطوب كننده اين است كه حتما آن ها را متناسب با نوع پوست خود تهيه كنيد. مثلا اگر پوست شما خشك است، سعي كنيد از مرطوب كننده هاي مناسب براي پوست خشك استفاده كنيد.

سعي كنيد مرطوب كننده را به تمام بخش هاي صورت خود بزنيد و جايي را از قلم نياندازيد. و تا پيش از اثرگذاري مرطوب كننده مواد آرايشي را اعمال نكنيد.

منبع : الماس نشان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۹:۲۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :