جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا خريد جواهر به صرفه است؟

طلا وسيله‌اي است كه در طول زمان ارزش خود را حفظ مي‌كند. حتي در بعضي مواقع، ارزش آن افزايش مي‌يابد و مي‌توانيد بعد از چند سال از خريد آن سود نيز بكنيد. اگر مي‌خواهيد بعداً پول نقد را داشته باشيد و در حال حاضر امكان نگه داشتن آن را نداريد، مي‌توانيد روي طلا و جواهرات قيمت بالاتر سرمايه گذاري كنيد.

بر اساس اعلام بانك مركزي جهان، سرمايه گذاري بر روي طلا در دسته بندي A سرمايه گذاري‌ها قرار مي‌گيرد. اين بدان معني است كه آنها آن را به عنوان يك سرمايه گذاري خوب به شدت توصيه مي‌كنند، زيرا ارزش آن با گذشت زمان يا با تورم كاهش نمي‌يابد.

مردم منطقه شرقي جهان مانند ما ايرانيان، هندي‌ها و چيني‌ها علاقه و ارادت خاصي به جواهرات و انواع طلا دارند. اين بخش از جهان مدت‌هاست كه به سرمايه گذاري در جواهر و طلا اعتقاد دارند و اين فلز گرانبها را مي‌خرند تا روزي در آينده از سود آن استفاده كنند

پس از سرمايه گذاري در املاك و مستغلات، سهام و اوراق قرضه، سومين سرمايه گذاري پر طرفدار سرمايه گذاري در جواهر و طلا به شمار مي‌آيد. نكته مثبت در مورد سرمايه گذاري روي طلا و جواهر و خريد سرويس طلا اين است كه به هيچ وجه شامل ماليات نمي‌شود. همچنين اين نوع سرمايه گذاري در هر زمان قابل تبديل به پول است و مي‌توانيد آن را در هر جاي دنيا با خود ببريد.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است

خريد آنلاين طلا به اين صورت تنها تفاوتي كه با خريد طلاي دست دوم دارد اين است، كه از نظر كيفيت و ظاهر آن تميزتر و زيباتر است. براي كساني كه قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خريد طلاي دست دوم و كم اجرت مي‌تواند گزينه خوبي باشد و به راحتي به جواب سوال آيا طلاي دست دوم بخريم مي‌رسند. وقتي صحبت از فروش جواهر مي‌شود، شما متوجه كمي تفاوت قيمت با آن قيمتي كه خريديد مي‌شويد. به اين نكته حتما توجه كنيد كه جواهر و طلاي گران قيمت به معناي ارزشمند بودن آن نيست.

تصميم گيري براي سرمايه گذاري در طلا يك تعهد است. بايد قبل از هر كاري، همه چيز را بررسي كنيد. بايد خود جواهرات را بررسي كنيد. جواهرفروشي‌ها و طلافروشي‌هاي معتبر را شناسايي كنيد. ميزان بودجه خود را مشخص كنيد و ... .

بازده اين سرمايه زياد است و بايد در مورد بازدهي نيز بسيار تحقيق كنيد. شما همچنين بايد براي مديريت و حفظ اين سرمايه گذاري از نظر مالي آماده باشيد. جواهر و طلا برخلاف زماني كه پول را در بانك مي‌گذاريد، يك سرمايه گذاري فيزيكي و ملموس است. مي‌توانيد آن را نگه داريد و حتي از آن استفاده كنيد.

بيشتر از فكر كردن به سرمايه گذاري روي جواهر، شما بايد به نحوه و مكان نگهداري از اين فلز گرانبها فكر كنيد، جايي كه هيچ كس غير از شما نتواند به آن دسترسي داشته باشد.

شايد يكي از اصلي‌ترين نقاط ضعف اين نوع سرمايه گذاري اين است، كه در خانه بسيار خطرناك است و نمي‌توان جلوي دزديده شدن آن را گرفت. نگهداري جواهر در خانه باعث به وجود آمدن يك نوع شك دائمي و پارانويا مي‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :