جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه جراحي زيبايي دندان چقدر است؟ انواع روش هاي زيبايي دندان

جراحي زيبايي دندان چيست ؟

از قديم تا به الان و در تمام دنيا داشتن دندان هاي زيبا، سفيد و مرتب يكي از يكي از معيار ها و هم چنين نماد هاي زيبايي بوده است. در هنگامي كه شخصي را ملاقات مي كنيد و در هنگام صحبت كردن با او به طور نا خودآگاه به دندان هايش نگاه مي كنيد كه آيا رديف است يا خير.

هر چقد كه زيبا و رديف تر باشد لبخند شما نيز بسيار جذاب تر و زيبا تر به نظر مي رسد. گاهي اوقات افراد به دلايل مختلف كه بيشتر آن مربوط خرابي آن قسمت است به دكتر جراحي زيبايي دندان مراجعه مي كنند. همچنين پيشنهاد مي كنيم مقاله هزينه ترميم و زيبايي دندان را نيز بخوانيد.

انجام ارتودنسي

به هر حال كساني كه نيش دارند، با توصيه ي دندانپزشك بهترين روش براي آن ها انجام ارتودنسي است كه با استفاده از اين روش دندان هاي آن ها مرتب مي شود و هم چنين ديگر خبري از وجود نيش نسيت. اما گاهي اوقات نهفتگي نيش بسيار خفيف بوده است و نيازي به ارتودنسي نيست و پزشك مي تواند با جراحي لثه آن را رفع كند.

بهتر است كه بدانيد نوع درمان نيش به موارد مختلفي بستگي دارد، مانند اين كه كدام يك از آن ‌ها نهفته است، شدت نهفتگي آن چقدر است و هم چنين موقعيت قرار گرفتن نيش نهفته در داخل فك چگونه است.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

جراحي هاي زيبايي دندان

امروزه خيلي از افراد به جراحي روي آورده اند كه به وسيله ي آن لبخند به اصطلاح هاليوودي داشته باشند.

اين افراد براي اين كار بايد به دندانپزشك مراجعه كنند، در واقع دندانپزشك زيبايي همان دندانپزشك ترميمي است كه با مفاهيم زيبايي دندان و لثه آشنايي كامل دارد. هم چنين پزشك در طراحي لبخند زيبا و انواع مواد دندانپزشكي بايد آشنا باشد.

دندانپزشك بايد سطح بالايي از مهارت هاي زيبايي شناختي را داشته باشد و هم چنين محدوديت هاي روش هاي متفاوت ترميم زيبايي را بداند تا توانايي اين را داشته باشد كه در جلسات مشاوره با طرح درمان مناسب به بيمار اين اطمينان را دهد كه به نتيجه ي مطلوب و رضايت بخش و لبخند زيبا برسد.

پزشكان به افراد توصيه مي كنند كه بعد از يك مدت مشخص به جرم گيري آن قسمت بپردازند، چرا كه اين كار بسيار مفيد است.

اين روش به اين صورت است كه دندانپزشك آن قسمت را به طور كامل جرم گيري مي ‌كند و رسوبات آهكي موسوم به جرم دندان يا تار تار و ديگر سموم باكتريايي را كه به سطح ريشه چسبيده ‌اند را با استفاده از پوسته ‌ريزي با دست، ابزار اولتراسوند و يا استفاده از ليزر مي‌ زدايد. هم چنين گاهي اوقات نياز به بي‌ حسي موضعي وجود دارد تا در هنگام كار بيمار دردي را احساس نكند.

باندينگ

در اين قسمت به موارد استفاده از باندينگ مي پردازيم:

پر كردن با كامپوزيت در مواردي كه آن قسمت پوسيده شده باشد، عوض كردم ترميم هاي آمالگام قديمي با تكنيك باندينگ جهت زيبايي بيشتر براي فرد، اصلاح لب پر شدن آن قسمت، پوشاندن بخشي از ريشه كه بر اثر تحليل لثه بيرون زده است، بستن فاصله آن قسمت با استفاده از تكنيك باندينگ، بلند كردن طول آن ها،

اصلاح فرم آن قسمت با كمك تكنيك باندينگ، اصلاح خط لبخند در بسياري موارد بدون انجام درمان اورتودنسي با اين اين روش امكان پذير مي باشد.

 

سوالي كه به وجود مي آيد اين است هزينه باندينگ چقدر است؟ در اين باره بايد بگوييم كه هزينه باندينگ، بستگي به مواد مورد استفاده در انجام كار و هم چنين دستمزد دندانپزشك، نوع درمان يا ترميم سطحي دارد.

ولي در نهايت براي دانستن دقيق هزينه آن بهتر است كه به مطب پزشك مراجعه كنيد و مستقيما از او سوال كنيد چرا كه پزشك با حوصله به تمامي سوالات شما پاسخ مي دهد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۱:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :