جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت انواع ارتودنسي (مرئي و نامرئي) در ارديبهشت ۹۹

براي انجام ارتودنسي به پيش كي مراجعه كنم؟

اگر اين سوال را داريد كه براي انجام ارتودنسي به پيش كدام متخصص مراجعه كنيد، به دو مورد توجه كنيد:

 مدارج فرد

 تخصص او در ارتودنسي؛ برخي به صورت تخصصي ارتودنسي نامرئي يا ثابت يا ... انجام مي‌دهند.

 داراي كلينيك بودن: ديگر نيازي نيست براي انجام كوچكترين موردي مثل گرفتن عكس از فك و دهان خود، به يك مركز عكس برداري رجوع كنيد. در صورت مراجعه‌تان به كلينيك متخصص ارتودنسي، نيازي به مراجعه به جاهاي ديگر نخواهيد داشت.

هزينه ارتودنسي چقدر است؟

در كنار اين كه يك دكتر خوب ارتودنسي انتخاب كنيد، طبيعتا در اين روزها كه هزينه دلار به حدود 16 تومان نزديك شده، بايد به فكر جيب‌تان هم باشيد. در نتيجه هزينه ارتودنسي يكي از مواردي است كه هر فردي به آن فكر مي‌كند.

در اين بين هزينه ارتودنسي سريع، معمولا از انواع ديگر ارتودنسي گران‌تر است. اين موضوع را فراموش نكنيد كه چينش دندان‌هاي هر فرد و همچين فك او، با ديگران متفاوت هست. شايد فردي را ديده‌ايد كه توانسته ارتودنسي سريع انجام دهد و شما هم به فكر آن افتاده‌ايد، در صورتي كه اين چنين نيست.

كيفيت نهايي انجام ارتودنسي، مهمتر از سرعت انجام است.

همان طور كه مي‌دانيد، ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه هر فرد متناسب با بودجه مدنظر خودش و همچنين تشخيص متخصص ارتودنسي، مي‌تواند يكي از آن‌ها را انتخاب كند. در ادامه ابتدا كمي درباره انواع ارتودنسي مي‌گوييم و بعد هزينه هر كدام از آن‌ها را خواهيم گفت. همچنين اين مورد را در نظر بگيريد كه هزينه ارتودنسي فك پايين يا بالا، كمي بيش از 50 درصد هزينه ارتودنسي هر دو فك بالا و پايين است.

چند نوع ارتودنسي داريم؟

انواع مختلفي ارتودنسي داريم. مثلا خود ارتودنسي نامرئي، شامل لينگوال، سراميكي و الاينر شفاف است. از طرفي وقتي ارتودنسي ثابت مي‌گوييم، ارتودنسي لينگوال و سراميكي هم شامل آن است.

اگر بخواهيم ارتودنسي‌ها را به دو دسته مرئي و نامرئي دسته بندي كنيم:

 ارتودنسي مرئي (به انگليسي: Visible Orthodontic): اين نوع ارتودنسي را حتما ديده‌ايد. همان‌هايي كه كاملا مشخص هستند و معمولا رنگ تيره دارند. البته برخي افراد هم براكت رنگي مي‌گذارند كه خب، زيبايي بيشتري ايجاد مي‌كند. ارتودنسي مرئي معمولا از انواع ثابت است. يعني نمي‌توانيد آن را از دهان‌تان خارج كنيد.

 ارتودنسي نامرئي (به انگليسي: Invisible Orthodontics): اين نوع به شكلي است كه وقتي در دهان‌تان است يا مشخص نيست يا اگر فرد خيلي به شما نزديك شود مي‌تواند آن را ببيند. مثلا اگر ارتودنسي ثابت با سراميك بزنيد، رنگ آن مشخص نيست يا مثلا ارتودنسي لينگوال، كاملا نامشخص است. البته عادت كردن به آن، كمي سخت است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۵۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :