جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري

دوران بارداري يكي از مهمترين دوران زندگي خانم هاي جوان بوده و احتياج به مراقبت هاي اصولي و ويژه جهت حفظ سلامت مادر و جنين خواهد داشت. تا چندين سال گذشته، انجام تمامي اقدامات دندانپزشكي در اين دوره ممنوع بوده و تحمل مشكلات دهان و دندان در موارد جدي، مشكلي غيرقابل تحمل و زجرآور تلقي مي گرديد. خوشبختانه امروزه درمان ها و روش هاي نوين بسيار زيادي در علم دندانپزشكي( دندانپزشكي بارداري ) ، اين مشكلات را تا حد بسيار زيادي مرتفع نموده و دغدغه هاي خانم هاي باردار در اين خصوص را تسكين بخشيده است.

شرايط كامپوزيت دندان در دوران بارداري

يكي از خدمات پرطرفدار زيبايي و اصلاح طرح لبخند در دوران بارداري، كامپوزيت دندان در انواع مختلف است. توصيه مي شود در خصوص انجام اين روش بسيار محتاط بوده و معاينه هاي پيش از انجام را دقيق انجام دهيد. كامپوزيت دندان در صورت نياز به عكس برداري با اشعه ايكس، انجام ترميم هاي سطحي، احتياج به ماده بي حسي و جرمگيري هاي دنداني، در دوران بارداري خطرناك بوده و توصيه مي شود اين درمان را به بعد از زايمان موكول نماييد.

مشكلات زمينه اي در دوران بارداري

داشتن مشكلات زمينه اي مانند ديابت، فشار خون، كم كاري و يا پركاري تيروئيد از خط قرمزهاي انجام خدمات غير ضروري دندانپزشكي مانند كامپوزيت دندان بوده و در برخي موارد، مشكلات جدي و جبران ناپذيري ايجاد خواهد نمود.

كامپوزيت از پوسيدگي دندان جلوگيري مي كند

بر اساس عقيده برخي از افراد كامپوزيت ونير از پوسيدگي و انواع صدمات به دندان جلوگيري مي كند با كامپوزيت لايه اي نازك روي دندان قرار مي گيرد و همچون ديگر دندان ها اگر نكات بهداشتي رعايت نشود دندان دچار پوسيدگي مي شود .

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۵۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :