جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

محاسبه هزينه ارتودنسي با توجه به نوع بريس،سن و شدت ناهنجاري

هزينه ارتودنسي

به طور كلي، هزينه ارتودنسي دندان به وضعيت دندان‌ها، قرار دادن بريس روي دندان‌هاي فك بالا يا پايين يا هر دو،  و نوع بريسي كه بيمار انتخاب مي‌كند، بستگي دارد. در بخش زير به عواملي كه در تعيين هزينه بريس نقش دارند اشاره مي‌كنيم. اطلاع داشتن درباره نوع خدمات و مواردي كه بايد به ازاي آن هزينه پرداخت مي‌شود، مي‌تواند به بيمار براي تصميم‌گيري كمك كند.

سن بيمار

از آنجايي كه بايد قبل از ارتودنسي همه دندان‌هاي بزرگسالي روئيده باشند، بايد كودك را در سن ۷ سالگي مورد ارزيابي قرار داد تا بتوان نياز به ارتودنسي كودكان را تائيد يا رد كرد. دندان‌هايي كه به تازگي روئيده‌اند و دندان‌هايي كه هنوز در حال رشد هستند به راحتي به درمان ارتودنسي جواب مي‌دهند. بنابراين هرچه زودتر فرايند درمان شروع شود، نتايج مورد نظر زودتر حاصل مي‌شود و هزينه بريس كاهش خواهد يافت.

انواع بريس

بريس‌هاي فلزي نسبت به گذشته پيشرفت بسيار زيادي كرده‌اند و در حال حاضر نسبت به موارد قبلي ساختار و وزن سبك تري دارند. بريس‌هاي فلزي از استيل ضد زنگ با درجه بالا ساخته شده‌اند داراي براكت فلزي هستند كه با استفاده از يك نوع سيمان مخصوص به دندان وصل مي‌شوند. براكت‌ها توسط سيم‌هاي مخصوص به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال فشار بر دندان به حركت آنها به سمت محل اصلي و مناسب خود كمك مي‌كنند. برخي از انواع بريس‌هاي داراي براكت‌هايي هستند كه نيازي به اورينگ ندارند و بريس سلف ليگيت ناميده مي‌شوند. سيم‌هاي منحني از طريق كش‌هاي كوچكي كه اورينگ نام دارند به براكت‌ها متصل مي‌شوند، كه متخصص ارتودنسي هر بار كه بريس را سفت مي‌كند اقدام به تعويض آنها مي‌نمايد. بريس‌هاي فلزي كمترين قيمت را نسبت به ساير بريس‌ها دارند و به طور متوسط درمان با آنها حدود يك تا سه سال است.

بريس سراميكي

بريس‌هاي سراميكي شبيه بريس‌هاي فلزي هستند، اما براكت‌هاي آنها از مواد سراميكي روشن و شفاف ساخته شده است. اين بريس  نسبت به ساير بريس‌ها كمتر قابل مشاهده هستند كه اين مساله باعث شده به يك انتخاب مناسب براي افراد بزرگسالي كه به درمان ارتودنسي نياز دارند تبديل شود. بيماراني كه از اين نوع بريس‌ها استفاده مي‌كنند. متوجه شده‌اند كه گاهي اوقاف كش‌هاي اين نوع بريس‌ها تغيير رنگ مي‌دهد و باعث ايجاد لكه روي دندان مي‌شود. قيمت اين  بريس‌ها كمي بيشتر از بريس‌هاي فلزي است.

بريس‌هاي ديمون

اين نوع بريس‌ها در ميان متخصصين ارتودنسي به يك بريس محبوب تبديل شده است زيرا استفاده از اين بريس  دفعات مراجعه به متخصص را كاهش مي‌دهد و از تهاجم كمتري برخورد است. بريس ديمون، سلف ليگيت است و به جاي استفاده از كش براي متصل كردن سيم‌هاي منحني از مكانسيم لغزش استفاده مي‌كند. اين ‌بريس‌ها به سرعت نتايج مورد نظر را ايجاد مي‌كنند، زيرا دندان مي‌تواند بدون نياز به مرتب شدن، به صورت خود به خود شروع به حركت كند. اين امر باعث مي‌شود كه فشار و اصطكاك كمتري به دندان وارد ‌شود، بنابراين حركت كردن دندان با دندان درد كمتري همراه است. تميز كردن اين بريس‌ها بسيار ساده است. كاهش تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسي به اين معناست كه فرايند درمان ارتودنسي با زمان و هزينه كمتري انجام مي‌شود.

بريس شفاف و متحرك

اينويزالاين يك نوع بريس شفاف است كه مي‌توان از آن به جاي بريس‌هاي فلزي يا ديمون استفاده كرد. در اين نوع بريس از تعدادي بريس شفاف و پلاستيكي استفاده مي‌شود كه شباهت زيادي به محافظ دندان دارد. اين نوع بريس طبق سفارش مشتري و بر اساس اندازه دهان و دندان او ساخته مي‌شوند. بيمار مي‌تواند هنگام غذا خوردن و تميز كردن، آنها را خارج كند و هر دو هفته يك بار آنها را با يك بريس جديد عوض كند. هر بريس مي‌تواند فرايند مرتب كردن دندان‌ها را يك مرحله جلوتر ببرد. پس از تكميل درمان ارتودنسي، استفاده از بريس شفاف توصيه مي‌شود. اين تجهيزات به حفظ نتايج مورد انتظار بيمار كمك مي‌كنند تا دندان در محل اصلي خود قرار بگيرد و حركت آن متوقف شود. به طور متوسط قيمت اين نوع بريس حدودا دو برابر ارتودتسي با بريس فلزي است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۰۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :