جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايا ايمپلنت در بارداري خطرناك است

هنگامي كه باردار مي شويد ، بدن شما تغييرات فيزيولوژيكي زيادي را پشت سر مي گذارد و تعداد زيادي فعاليت و روش انجام مي شود كه بايد در اين مدت از آنها دوري كنيد. سوالي كه اغلب در جراحي دهان و فك و صورت به وجود مي آيد اين است كه آيا درمان ايمپلنت در دوران بارداري ايمن است يا خير.

پاسخ كوتاه اين است كه شما مي توانيد بعد از سه ماهه اول كاشت دندان را بگيريد. اما ، مگر اينكه نياز فوري پزشكي وجود داشته باشد ، اكثر دندانپزشكان و جراحان دهان و دندان توصيه مي كنند كه منتظر بمانيد تا بيمار ديگر باردار نباشد و دلايل آن ها را بررسي خواهيم كرد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت

پرتونگاري دندان براي زنان باردار بي خطر است ، اما خطرات مرتبط با قرار گرفتن كودك متولد نشده با مقدار كمي از اشعه مورد استفاده در راديولوژي وجود دارد. اگرچه اشعه ايكس تشخيصي دندان فقط روي ناحيه دهان تمركز دارد ، بسياري از افراد از ايمني اشعه ايكس در حين بارداري جلوگيري مي كنند.

بي حس كننده ها و بيهوشي – مطالعات نشان مي دهد كه درمان دندانپزشكي با بي حسي موضعي در دوران بارداري بي خطر است ، اما توصيه مي شود از بيهوشي عمومي كه باعث بيهوش شدن شما مي شود ، خودداري كنيد.

استرس – انجمن بارداري آمريكا مي گويد سطح بالاي اضطراب در يك مادر انتظار مي تواند بر رشد كودك تأثير بگذارد. جراحي انتخابي احتمالاً در مدت زمان استرس زا باعث نگراني هاي غيرضروري خواهد شد. اگر وضعيت اضطراري نيست ، منتظر بمانيد تا كودك شما به دنيا بيايد تا كاشت دندان را انجام دهد.

نكته : به طور كلي بهتر است انجام همه پروسه هاي ترميم و زيبايي دندان مثل ونير كامپوزيت ، لمينت  دندان و ... تا پايان دوره بارداري به تعويق بيفتد

در ادامه به 5 دليل اصلي پرداختيم كه چرا نبايد ايمپلنت دندان را در دوره بارداري انجام دهيد

1. افزايش خطر عوارض

بارداري يك عارضه منعكس كننده نيست ، نه خير ، در برابر داشتن كاشت دندان نيست ، زيرا اين يك عمل جراحي است ، بهتر است كودك خود را در معرض خطر قرار ندهيد مگر اينكه نياز فوري پزشكي داشته باشد. كاشت دندان يك ماده تيتانيومي ريز است كه براي نگه داشتن دندان مصنوعي به استخوان فك وارد مي شود. قبل از اينكه دندان مصنوعي نصب شود ، استخوان فك براي بهبود و فيوز نياز به زمان دارد. هرگونه جراحي در دوران بارداري مملو از عوارض است و در صورت انتخاب بهتر است از آن جلوگيري شود.

2- بعد از به دنيا آمدن نوزاد ، ايمپلنت ها به بهترين شكل قرار مي گيرند

پس از به دنيا آمدن كودك شما ، مي توانيد به محض آماده شدن ، براي كاشت دندان خود به دندانپزشك مراجعه كنيد. اگر سالم و خوشحال هستيد ، دليلي براي تأخير وجود ندارد. در صورت شيردهي ، دندانپزشك بهترين راه حل را به شما توصيه مي كند. پس از عمل جراحي و دوره بهبودي ، دندان مصنوعي شما توسط تكنسين هاي ماهر ما با كمك فن آوري هاي نوين ساخته مي شود. رنگ ، شكل و اندازه و همچنين عملكرد دندان جديد شما جايگزيني عالي خواهد بود و به زودي اعتماد به نفس شما را بازيابي مي كند. با اولين لبخند كودك ، شما نيز لبخند خواهيد زد.

3. بهترين كار براي جلوگيري از قرار گرفتن در معرض اشعه ايكس

4. از بيهوشي خودداري كنيد

5- استرس را كاهش دهيد

منبع : كلينيك دندانپزشكي بارداري تاج


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :