جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه اينويزيلاين

يكي از روش هاي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان استفاده از ارتودنسي نامرئي است كه نسبت به ديگر انواع ارتودنسي يك مزيت بزرگ دارد و آن اين است كه هنگام لبخند زدن و صحبت كردن به دليل شفاف بودن ديده نمي شود كه به همين جهت علاقه به اين نوع ارتودنسي روز به روز بيشتر مي شود. در اين مطلب مي خواهيم به بررسي هزينه ارتودنسي نامرئي بپردازيم.

دلايل استفاده از ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي شفاف يا نامرئي مزيت هاي زيادي نسبت به انواع ديگر ارتودنسي دارد. اولين و شايد مهم ترين دليل براي استفاده از آن اين است كه براكت هاي ثابت بر روي دندان قرار نمي گيرند و قالب ارتودنسي با توجه به رنگ شفافي كه دارد ديده نمي شود. همچنين به دليل عدم استفاده از براكت ديگر نيازي هم براي زدن چسب به دندان ها (جهت نگه داشتن براكت) وجود ندارد كه اين موضوع مزيت مهمي محسوب مي شود.

دليل ديگر استفاده از ارتودنسي نامرئي متحرك بودن آن است و به اين شكل ديگر مزاحمتي براي خوردن و آشاميدن نخواهيد داشت. مسئله ي مهم تر در اين زمينه حفظ بهداشت دهان و دندان است به اين شكل كه در ارتودنسي متحرك و نامرئي مي توان به راحتي و به خوبي بهداشت را رعايت كرد.

به طور معمول از ارتودنسي محرك و نامرئي بيشتر در سنين نوجواني استفاده مي شود چرا كه استخوان فك و دندان ها بهتر مي توانند حالت بگيرند.

استفاده از بريس هاي نامرئي يا فلزي؟

اينكه از چه نوع ارتودنسي استفاده شود و بريس هاي نامرئي به كار برده شوند يا فلزي و … همه ي اين موارد در نهايت با توجه به نظر بيمار و متخصص ارتودنسي اعمال مي شود. هر كدام از انواع ارتودنسي در شرايط متفاوت مي توانند گزينه ي بهتري باشند كه بايد براي هر مورد به طور جداگانه بررسي شود.

قيمت و هزينه ارتودنسي نامرئي

نكته اي كه درباره ي همه انواع خدمات دندانپزشكي وجود دارد اين است كه نمي توان پيش از معاينه قيمت قطعي داد و درواقع هزينه ي درمان هر شخص با ديگري متفاوت است به اين دليل كه براي درمان مشكل هر فرد بايد راه متفاوتي را طي كرد. هزينه ارتودنسي نامرئي نيز از اين قاعده مستثني نيست با اين حال مي توان به طور كلي گفت هزينه اين عمل به ميزان مشكل و نوع ارتودنسي دندان بستگي دارد. مثلا اگر درمان هاي مرحله اول با پلاك هاي متحرك انجام شود هزينه كمتر مي شود و يا اگر شدت مشكل زياد باشد و تعداد پلاك هاي مورد استفاده زياد باشد هزينه بيشتر خواهد بود.

منبع : http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۵:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :