جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي چه مدت بايد روي دندان ها بماند؟

در ارتودنسي هيچ گونه محدوديت سني وجود ندارد و امروزه تعداد زيادي از افراد بالغ و بزرگسالان از انواع مختلف ارتودنسي استفاده مي كنند.سوال اين است كه در ارتودنسي بزرگسالان براي گرفتن بهترين نتيجه چه مدت بايد روي دندان ها باقي بماند و اين مدت در مقايسه با ارتودنسي كودكان چقدر متفاوت است.

درست مانند كودكان ، بزرگسالان هم مايلند بدانند كه درمان آنها چه مدت طول مي كشد اما در پاسخ بايد گفت اين زمان كاملا متفاوت است و ممكن است از چند ماه تا چند سال طول بكشد

در درمان ارتودنسي چهار عامل وجود دارد كه بر طول درمان تاثير گزار است اين چهار عامل شامل

  • سن بيمار
  • شرايط سلامت دهان و دندان
  • انطباق ارتودنسي با دندان ها
  • نوع ارتودنسي استفاده شده

از اين موارد شرايط سلامت دهان و دندان بيمار از مهم ترين موارد است كه بر طول درمان موثر است.

مدت زمان ارتودنسي بزرگسالان ؛سن بيمار چقدر اهميت دارد؟

طبق باور عموم درمان ارتودنسي در بزرگسالان احتمالا از ارتودنسي كودكان و نوجوانان بيشتر طول مي كشد و دليل اين موضوع اين است كه كودكان در سن رشد قرار داشته و فك آنها در حال رشد است و دندان ها هنوز حركت مي كنند بنابراين انتقال دندان ها به مكان مورد نظر راحت و آسان تر است.

وجود مشكلات پيچيده در سلامت دهان دندان

حداقل زمان در درمان ارتودنسي براي آنكه مشكلاتي مثل دندان كج يا دندان هاي داري فاصله از هم درمان شود ، چندماه مي باشد.در برخي افراد كه مشكلاتي در سلامت دهان خود دارند ممكن است 36 ماه زمان ببرد تا دوباره دندان ها در وضعيت مطلوب قرار بگيرند.

ارتودنسي در كنار انجام وظيفه ي اصلي خود در درمان و اصلاح مشكلاتي مثل از دست رفتن لثه و استخوان،سايش غيرعادي ميناي دندان ،سر درد ،درد فك و پوسيدگي دندان هم تاثير قابل توجهي دارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

نوع ارتودنسي استفاده شده

مدت زمان كه طول مي كشد تا دندان ها اصلاح شوند مي تواند به نوع ارتودنسي هم بستگي داشته باشد. ارتودنسي هاي مختلفي از نوع ثابت ، فلزي ، سراميكي ، ارتودنسي نامرئي با قابليت جابه جايي وجود دارد.

بريس هاي فلزي ضد زنگ و سراميكي شفاف از قوي ترين انواع ارتودنسي هستند.اين مدل ها در تراز بندي و مهار و اصلاح دندان ها كارآمدي بالاي داشته و بهترين نتيجه را در مدت زمان كوتاهي ارائه مي دهند.همانطور كه گفته شد مدت زمان استفاده از ارتودنسي در انواع مختلف مي تواند از چندماه تا 36 ماه در دندان هاي كج طول بكشد.

بريس هاي سراميكي از براكت ها و سيم هاي هم رنگ دندان استفاده مي كنند بنابراين كمتر از بريس هاي فلزي در ديد هستند.اما تحمل فشار در آنها كمتر از بريس هاي فلزي است.

نوع متفاوتي از ارتودنسي كه بريس هاي لينگوال هستند در قسمت داخلي يا پشت دندان ها استفاده مي شوند به همين جهت گزينه ي محبوبي براي بزرگسالان مي باشند.

اين گونه ارتودنسي ها اصلا قابل ديدن نيستند.براي استفاده از اين مدل ارتودنسي نياز به مدت زمان طولاني تري هست.

منبع : https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۳:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :