جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزايا و معايب ارتودنسي اينويزلاين

ارتودنسي اينويزيلاين چيست؟

از جمله روش هايي كه براي اصلاح دندان ها در دندان پزشكي مورد استفاده قرار مي­گيرد و از ديرباز تا كنون در بين مردم رواج داشته است، استفاده از براكت هاي فلزي و سيم هايي است كه هنگام قرار گيري در دهان، شديدا جلب توجه كرده و همين موضوع باعث آزردگي خاطر بيمار مي­شود. بسياري از ما با شنيدن نام ارتودنسي، اين سيم ها و براكت ها را تصور مي­كنيم! اما با پيشرفت چشمگير علم در تمام عرصه ها و نيز در زمينه دندانپزشكي، به مرور روش هايي بهتر براي راحتي بيشتر بيماران پديد آمد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك چيست؟

مزاياي ارتودنسي اينويزيلاين

استفاده از اين روش پيشرفته در درمان ناهنجاري هاي مربوط به فك و دندان، مزاياي گوناگوني را در پي دارد. در ادامه به بررسي برخي از اين مزايا خواهيم پرداخت:

  • حق انتخاب فرد در طرح درماني ارتودنسي اينويزيلاين
  • استفاده از پلاك هاي شفاف و عدم جلب توجه آن ها
  • متحرك بودن
  • سهولت در تميز كردن
  • استفاده از تكنولوژي دقيق كد كم به منظور طراحي پلاك هاي نامرئي
  • عدم آسيب به دندان ها و لثه ها
  • طول دوره درمان كوتاه تر

افرادي كه با استفاده از ارتودنسي نامرئي به درمان ناهنجاري هاي موجود در فك و دندان خود مي­پردازند، روابط اجتماعي بهتري داشته و اعتماد به نفس بالاتري در مقايسه با سايريني كه از براكت هاي فلزي استفاده مي­كنند، دارند. ارتودنسي اينويزيلاين همچنين به فرد كمك كرده كه قدرت تكلم خود را حفظ كند و در صحبت كردن دچار مشكل نگردد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

معايب ارتودنسي اينويزيلاين

استفاده از ارتودنسي اينويزيلاين به منظور درمان تمام ناهنجاري ها توصيه نمي شود. اصلاح ناهنجاري هاي شديد، فقط با استفاده از ارتودنسي ثابت امكان پذير مي­باشد.

استفاده از روش ارتودنسي اينويزيلاين ممكن است هزينه هاي سنگيني را براي بيمار در پي داشته باشد. اين هزينه ها ناشي از استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته و مواد با كيفيت در طي دوره درمان مي­باشد.

پلاك هاي مورد استفاده در اين روش، بايد هر دو هفته يك بار عوض شوند. اين امر موجب كلافگي و ناراحتي بيماران و هم چنين بالا رفتن هزينه ارتودنسي مي­گردد.

عدم استفاده مرتب از پلاك هاي نامرئي در اين روش، طولاني شدن دوره درمان ارتودنسي و يا عدم موفقيت درمان را به دنبال دارد. اين در حاليست كه براكت هاي ثابت به دليل ثابت بودن بر روي دندان، تا كامل شدن دوره درمان در دهان مي­مانند.

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۰۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :