جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد طلا دست دوم

خريد طلا دسته دوم يا طلاي كم اجرت يكي از راه‌هاي سرمايه گذاري در بازار طلا است.

از آنجايي كه تنها يكبار و در اولين فروش، اجرت به طلا تعلق ميگيرد، طلاي دست دوم طلايي است كه از اجرت طلاساز، معاف است و لذا قيمت آن از طلاي جديد با طرح روز كمتر خواهد بود.

درباره خريد طلاي دست دوم چند نكته مهم وجود دارد كه بايد بدانيد.

نكته اول اين است كه طلاي دست دوم طبق قانون اتحاديه طلاسازان بايد جمع آوري و آب شود تا مجدداً وارد چرخه ساخت طلا قرار بگيرد.

به استناد اين قانون، وقتي كسي طلاي خود را براي فروش به طلافروشي مي‌برد، آن طلا بايد به سبب مسائل بهداشتي و طبق قانون صنف، به قيمت وزن آن (با كسر اجرت از فاكتور) خريداري و براي آب شدن ارسال گردد.

اما حقيقت آن است كه نه تنها اين طلاها به خاطر قيمت پايين‌تر خود در بازار داد و ستد مي‌شوند؛ بلكه حتي شاهد آن هستيم كه بعضاً به عنوان طلايي دست اول مجدداً به مردم نيز عرضه مي‌گردند.

بنابراين هنگام خريد طلا بايد بسيار هشيار باشيد كه طلاي دست دوم را به جاي طلاي دست اول خريداري نكنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

در اين زمينه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت كنيد؛ چرا كه بيشترين جايي كه امكان تشخيص آن وجود دارد در همين قسمت‌ها است.

امروزه خريد و فروش طلاي دست دوم به عنوان نوعي سرمايه گذاري در بازار طلا محسوب مي‌شود و بسياري از مردم براي فرار از اجرت طلاساز و به انتظار بالا رفتن قيمت طلا اقدام به خريد آن مي‌كنند.

در اين مورد بايد بگوييم كه راه‌هاي بهتر و پرسودتري براي سرمايه گذاري در طلا وجود دارد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت؛ اما اگر با همه اين‌ها قصد خريد طلا دست دوم را داريد، سعي كنيد كه آن را براي استفاده شخصي خود خريداري نكنيد.

همچنين سعي كنيد براي اطمينان بيشتر طلاي آب شده را جايگزين زيورآلات دست دوم كنيد كه نياز به پرداخت هزينه نگين و… نباشيد.

منبع : مجله طلا وجواهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :