جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مقايسه قيمت لمينت دندان و كامپوزيت دندان

قيمت لمينت دندان  و كامپوزيت دندان در سال  به عوامل متعددي بستگي دارد اما قبل از بازگويي تفاوت بين وقيمت اين دو روش اصلاح طرح لبخند بهتر است تفاوت هاي هر كدام را شرح دهيم.

همان طور كه مي دانيد امروزه بيشتر از گذشته، زيبايي و داشتن چهره زيبا مورد توجه عموم قرار گرفته است. حتي گاهي داشتن يك لبخند زيبا يكي از دغدغه هاي افراد است به طوري كه حاضر به انواع عمل هاي جراحي متعددي مي شوند تا بتوانند يك لبخند جذاب و رضايت بخش از نظر خود و ديگران داشته باشند.

شايد خيلي از اين تغييرات در قسمت فك، دهان و دندان غيرضروري باشند اما بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهيد كه در برخي از افراد بروز برخي تغييرات  به دلايل مختلف مانند دلايل ارثي، تصادف و ... باعث شده تا فرد چهره ناخوشايندي داشته باشد كه در اين مواقع حتي پزشكان هم آن ها را تشويق به انجام تغييراتي مي كنند كه باعث بر طرف شدن عيوب ظاهري صورتشان مي شود.

انتخاب يكي از روش هاي اصلاح طرح لبخند با توجه به اينكه از لحاظ درماني تاثير چنداني ندارد با توجه به بودجه بيمار و انتظاري كه از نتيجه ترميم ظاهر دندان هاي خود دارد انجام مي گيرد. به همين علت آگاهي نسبت به قيمت لمينت دندان 99 و كامپوزيت دندان 99 براي بيماران از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

بيشتر بخوانيد : قيمت ترميم و زيبايي دندان

مقايسه لمينت دندان  و كامپوزيت دندان

مزاياي لمينت نسبت به كامپوزيت

لمينت دندان يا پرسلن ونير براي افرادي مناسب است كه دچار تغيير رنگ يا شكستگي دندان شده اند، به غير از اين موارد كساني كه به طور ارثي داراي دندان هاي نامتوازني هستند نيز مي توانند با لمينت مشكل ظاهري دندان هاي خود را بر طرف سازند.

در واقع مي شود گفت كه لمينت همان مواد خاص دندانپزشكي مي باشد كه به قالب موردنظر شكل مي گيرد و بر روي دندان پياده سازي مي شود تا دندان ها شكل و ساختار دلخواه را به خود بگيرد.

لمينت دندان را مي توان جزو آن دسته از روش هاي درماني به حساب آورد كه بيشتر جنبه زيبايي دارد و عموما توسط دندان پزشكان زيبايي در مطب صورت مي گيرد.

لمينت به صورت لايه اي بسيار نازك كه در قالب هاي متفاوتي ساخته مي شود روي دندان ها قرار مي گيرد و رنگ آن را فرد با توجه به سليقه خود انتخاب مي كند. براي مثال برخي افراد بيشتر تمايل دارند كه رنگ لمينت چيزي در حدود رنج طبيعي رنگ دندان باشد اما برخي ديگر از بيماران هم هستند كه سفيدترين رنگ لمينت دندان را براي اصلاح طرح لبخند خود انتخاب مي كنند و پزشك با توجه به سليقه فرد ليمنت را با رنگ انتخاب شده قالب گيري مي كند.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي دندان

ونيرها به طور كلي با مواد زير و در روش هاي زير ساخته مي شود:

لمينت هاي سراميكي

لمينت هاي ونير كامپوزيت

در روش اول پزشك از پوسته هاي سراميكي و با ضخامت بسيار نازك استفاده مي كنند. مارك لمينت دندان و كشور سازنده آن در قيمت لمينت بسيار موثر است. به عنوان مثال قيمت لمينت دندان از برند اشترومن بسيار بالاتر از قيمت لمينت دندان ساخت شركت هاي كره اي يا چيني است.

اين لمينت ها در لابراتور توليد و ساخته مي شوند در حالي كه لمينت هاي ونير كامپوزيت در همان مطب دندان پزشكي توليد مي شوند. لمينت هاي سراميكي عموما در مواقعي استفاده مي شود كه دندان ها به شدت آسيب ديده اند يا دچار تغيير رنگ شده اند. گفتني است كه لمينت سراميكي قيمت بالاتري را نسبت به لمينت كامپوزيتي دارد و عمر آن در صورتي كه به خوبي نگهداري شود چيزي در حدود 10 تا 20 سال دوام دارد.

بيشتر بخوانيد :

قيمت بليچينگ دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :