جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين نوع درمان ارتودنسي

ارتودنسي دندان  در حقيقت عمل زيبايي فك و دهان است. در اين روش درماني دندانهايي كه به واسطۀ شكل فك يا رشد نابجا در محل نامناسب رشد داشته اند توسط پزشك و به كمك دستگاههاي ارتودنسي اصلاح ميشوند. به اين ترتيب دندانها به صورت مرتب و منظم در يك رديف در جاي خود قرار ميگيرند. البته هميشه نميتوان گفت كه دندانها كاملا مرتب ميشوند اين كاملا به ميزان مشكلات فك و شكل رويش دندانها بستگي دارد اما تا حد امكان اصلاح صورت ميگيرد.

هزينه هاي ارتودنسي

اين عمل زمان بر ميباشد و هزينه ارتودنسي با توجه به روشي كه براي اصلاح به كار برده ميشود و ميزان مشكلات فك متفاوت است. همچنين زمان اين درمان نميتواند كوتاه باشد و بين يك تا چهارسال زمان براي سطح مختلفي از مشكلات درمان وجود دارد.

روشهاي ارتودنسي

براي ارتودنسي دندانها روشهاي مختلفي وجود دارد، استفاده از دستگاه ارتودنسي ثابت، متحرك يا ارتودنسي شفاف از جمله روشهاي اصلاحي ميباشد.

دستگاه درماني ارتودنسي ثابت به صورت ثابت در دهان قرار ميگيرد. تنظيم اين وسيله صرفا توسط متخصص ارتودنسي در درمانگاه صورت ميگيرد و به هيچ وجه نبايد توسط فرد جا به جا شود. اما در ارتودنسي متحرك فرد ميتواند دستگاه را عوض كند. مشكلي كه بيشتر افراد با دستگاه  دارند شكل ظاهري آن است. به خصوص براي نوجوانان ظاهر اين وسيله تا حدودي آزار دهنده است و از آنجا كه اين  درمان وقت گير و زمان بر است و گاهي تا حدود سه سال زمان براي آن نياز است اين مسئله از اهميت بيشتري برخوردار ميگردد. دستگاه درمان شفاف توانسته است به خوبي اين مشكل را حل كند. اين وسيله تقريبا نامرئي است و نوعي ارتودنسي متحرك نيز هست كه به آن ارتودنسي نامرئي نيز گفته مي شود، بنابراين جلب توجه نميكند و كارايي آن نيز به اثبات رسيده است.

نكتۀ مهم در زمينۀ ارتودنسي

در زمان استفاده از دستگاه ثابت، بيمار ميتواند غذا بخورد اما بهتر است براي حفظ سلامت دندانها از خوردن بعضي از مواد غذايي و نوشيدني ها پرهيز كند. به طور مثال انواع تافي ها يا مواد چسبنده ميتوانند مشكل ساز باشند.

براي اصلاح دندانهايتان بهتر است در سن مناسب نزد متخصص ارتودنسي برويد.اين سن معمولا زماني است كه دندانهاي دائمي كاملا در آمده باشند. به طور كلي بايد گفت كه هزينۀ اين درمان اصلاحي براي بسياري از افراد بالا است اما كلينيك هاي حرفه اي با قبول بيمه و ارتودنسي اقساطي زمينه را براي استفاده بيماران فراهم ميكنند.

نكتۀ مهمي كه بايد بدانيد اين است كه در دندان پزشكي كودكان، عمل ارتودنسي طولاني و زمان بر است و بسته به سن كودك و شرايط فك او بين دو تا سه سال طول ميكشد.

اهميت سن بيمار

اهميت سن بيمار از اين لحاظ است كه پزشك با توجه به سن در نظر ميگيرد كه تا چه ميزان و از چه امكاناتي ميتواند استفاده كند يا ميزان فوريت نوع درمان را در نظر ميگيرد. معمولاً دندان پزشكان بيماران را از نظر سن و امكان درمان تقسيم ميكنند. با اين حال هيچ وقت دير نيست. شايد نتيجۀ صد در صد مطلوب عايد نشود اما بدون شك بهتر از نتيجه اوليه است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :