جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درمان ارتودنسي به صورت نامرئي

امروزه با پيشرفت سريع علم پزشكي شاهد تحول بزرگ از لحاظ مواد و وسايل هستيم. با توجه به زمان طولاني درمان با ارتودنسي يكي از نكات مورد توجه بيماران اين است كه از متدهايي استفاده شود كه ديده نشوند. بسياري از كساني كه دچار نامنظمي دندان هستند و به درمان ارتودنسي نياز دارند بيشتر تمايل به استفاده از ارتودنسي بي رنگ دارند كه در دهان ديده نشود و در روابط اجتماعي و شغلي آنها مشكلي به وجود نياورد. به طور كلي تكنيك هاي جديد و پرطرفدار ابداع شده كه دستگاه ارتودنسي ديده نمي شود. با ما همراه باشيد تا در ادامه با اين تكنيك بيشتر آشنا شويم.

 عوامل تاثيرگذار بر هزينه ارتودنسي بي رنگ

همانطور كه گفتيم عوامل بسيار زيادي در هزينه هاي ارتودنسي بي رنگ تاثيرگذار هستند كه در ادامه با آنها آشنا مي شويم.

-تاثير جنس براكت

جنس موادي كه در ساخت براكت سراميكي استفاده مي شود داراي هزينه بيشتري است. در براكت فلزي از فولادهاي ضد زنگ استفاده مي كنند كه از نظر قيمت نسبت به براكت سراميكي ارزان تر مي باشد. به همين علت بيماران بايد طبق تفاوتي كه در مواد بكار مي رود هزينه بيشتري هم پرداخت كنند. براكت هاي ارتودنسي بي رنگ از ماده اي ساخته مي شود كه در آخر شفاف و بدون رنگ است و از اين رو باعث زيبايي درمان ارتودنسي دندان مي شود.

-رنگ براكت

بهتر است بدانيد براكت ها مي توانند به رنگ دندان يا به رنگ روشن و يا به طور كامل نامرئي باشند. توانايي ارتودنسي سراميكي به علت تنوع رنگ و همخواني با دندان هاي بيمار بسيار زياد است. كساني كه دادن هاي روشني دارند معمولا از براكت هاي روشن و شيشه اي رنگ استفاده مي كنند و كساني كه به علت هاي مختلف و جنس دندان ها، داراي دنداني تيره تر هستند، براكت هاي رنگي اما متناسب با دندان خود را انتخاب مي كنند. اين تركيب رنگ در ميان براكت هاي سراميكي اين امكان را به افراد مي دهد كه براكت ها را مطابق با رنگ دندان هاي خود انتخاب كنند و اين موضوع هم به طور مستقيم بر روي افزايش هزينه ارتودنسي بي رنگ اثر دارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

-بالا بودن هزينه ارتودنسي سراميكي به علت نامرئي بودن

ارتودنسي نامرئي كمتر جلب توجه كرده و در محدوده ديد مردم قرار مي گيرد. از اين نوع درمان به عنوان درمان نامرئي هم مي كنند. در واقع افراد اگر بخواهند درمان دندان هاي خود را با ارتودنسي و براكت هاي بي رنگ انجام دهند بي شك بايد هزينه هاي بيشتري را پرداخت كنند. براكت سراميكي كمتر از براكت فلزي ديده مي شود به همين دليل روشي پرطرفدار در ميان نوجوانان و همچنين بزرگسالاني است كه از ديده شدن براكت هاي دندان هاي خود در برابر دوستان و اطرافيان خجالت مي كشند و كمتر به حرف زدن و خنديدن تمايل نشان مي دهند. به طور كلي استفاده از براكت هاي سراميكي به افراد كمك مي كند كه با اين احساسات به خوبي مقابله كنند.

-مراجعه بيشتر به متخصص ارتودنسي و افزايش هزينه ارتودنسي

براكت ارتودنسي بي رنگ نيازمند ظرافت، دقت و زمان بيشتري براي نصب شدن روي دندان ها هستند. يك دندانپزشك متخصص ارتودنسي زمان بيشتري جهت نصب، معاينه و تعمير در نظر مي گيرد. همچنين بيماران هم بايد مراجعه بيشتري نزد متخصص براي ارزيابي براكت و دندان ها داشته باشند.

منبع : https://www.orthoblog.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :